۱۵ هزار تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف و ضبط شد

۱۵ هزار تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف و ضبط شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینه در سال گذشته ۱۵ هزار تن مواد مخدر کشف و ضبط شد، گفت: در همین راستا ۲۳ باند عمده مواد مخدر در استان منهدم شده است.

اکبر پورات ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وظایف مختلفی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به عهده دارد که در این چند سال با همکاری همه‌ی دستگاه‌های مرتبط اقدامات ارزشمندی در استان بوشهر صورت پذیرفته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در حوزه‌ی طرح‌های پاکسازی در استان بوشهر تاکنون ۷۴۳ طرح مختلف اجرا شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۵ هزار تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان، اداره اطلاعات و فرماندهی مرزبانی استان کشف و ضبط شده است.

پورات بیان کرد: در همین راستا ۲۳ باند عمده مواد مخدر در استان منهدم شده و اقدامات مؤثر دیگری در این حوزه انجام گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اذعان کرد: در خصوص پیشگیری از اعتیاد و ساماندهی معتادین در بازده زمانی سال جاری ۳۱۱ نفر از معتادین متجاهر در مراکز تبصره‌ی ۲ ماده‌ی ۱۶ استان پذیرش و دوره‌ی درمان سپری کردند که این روند همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص عملکرد کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: اکنون ۴۹ سازمان مردم نهاد در حوزه تخصصی اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت می‌کنند و کارگاه‌های مختلفی نیز در بخش آموزش و پیشگیری از اعتیاد برای بهبود یافتگان و همچنین کارگاه‌های مهارت‌آموزی برای خانواده‌های آسیب دیده ناشی از مواد مخدر توسط سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده است.

پورات گفت: کمک هزینه‌های مختلف و تسهیلات اشتغال‌زایی به بهبودیافتگان به میزان ۷۵۰ میلیون تومان برای ۷۵ نفر توسط سازمان بهزیستی استان پرداخت شده و در کنار آن خدمات درمانی رایگان و کمک هزینه تحصیلی ارائه شده است.