اینفو گرافیک | فیلترینگ محبوب ترین شبکه های اجتماعی

ما مردم جهان به صورت میانگین 2 ساعت و 25 دقیقه از روز خود را در این شبکه های اجتماعی میگذرانیم .

اینفو گرافیک | فیلترینگ محبوب ترین شبکه های اجتماعی

قطعی و فیلترنت این روزها درست شبیه این است که شما در یک پاساژ مغازه‌ای اجاره کنید و برای ادامه کار در آن پاساژ را ببندند و یا قرار باشد از پشت شیشه خرید کنند.

کانال‌های بازاریابی کسب‌وکارمان، اینستا، تلگرام، توییتر و سرچ گوگل است. تنها سرچ گوگل مانده که آن هم دسترسی محدود شده است. یعنی تمام کانال‌ها از دست رفته؛ ضمن اینکه پیام‌رسانی مثل واتساپ هم یک راه ارتباطی بوده که فیلتر شده و عملا کسب‌وکار، زیرساختی برای ارتباط ندارد.

حداقل ۴۰۰ هزار کسب‌وکار کوچک تحت‌تاثیر قرار گرفتند و این آمار می‌تواند بیشتر از این هم باشد و تا یک میلیون برسد. 

با قطع اینترنت به طور رسمی پاخور و بازدید کسب‌وکارها از بین رفته است. چه در سایت و چه شبکه‌های اجتماعی الگوریتم‌ها براساس نمایش و بازدید کار می‌کنند و چنانچه فعالیت کم شود، به‌طور طبیعی به کاربران هم نمایش داده نمی‌شود و این مساوی کاهش فروش و البته هدررفت فعالیت‌های قبلی برای رشد کسب‌وکار هست.

پلتفرم‌های خارجی محل مراجعه تعداد زیادی کاربر هستند که این امکان در نرم‌افزارهای داخلی نیست. از طرفی زیرساخت‌های لازم برای تحمل این تعداد کاربر را نداریم. در واقع این پلتفرم‌ها یک روزه این‌قدر رشد نکردند که با قطع‌شان سریع جایگزین شوند.

با قطع پیامک هم که دسترسی به سایت‌ها و ورود کاربرها قطع شد. یعنی عملا حتی اگر کاربر از قبل وارد می‌شد یا از طریق سرچ می‌رسید، به علت قطع پیامک نمی‌توانست درخواستی ثبت کند. همه این‌ها مساوی است با مرگ کسب‌وکار.