یک دهم نابینایان و کم بینایان فارس ورزش می کنند

یک دهم نابینایان و کم بینایان فارس ورزش می کنند

رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس با اشاره به وجود ۲۶ هزار نابینا و کم بینا در استان که تنها ۲۵۰ نفر آنها ورزشکار هستند، گفت: این عدد بسیار کم است.

حمید آزرمی در نشست هم اندیشی هیئت ورزش‌های نابینان و کم بینایان فارس با ورزشکاران خاطرنشان کرد: درحالی استعدادهای خوبی در نابینایان و کم بینایان داریم که متاسفانه در جامعه زیرساخت‌ها برای حضور آنها میسر نیست.

او تاکید کرد: ورزش باید با هدف توانمندسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما به عنوان یک ابزار موثر و کارآمد با توجه به همه اقشار جامعه و بخصوص برای معلولین در نظر گرفته شود. 

آزرمی اضافه کرد: باید هم در ورزش حرفه‌ای و هم ورزش‌های همگانی در راستای فرهنگ سازی تلاش شود که افراد نابینا و کم بینا از طریق ورزش در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کنند.

او با اشاره به ضرورت حمایت وزارت ورزش و جوانان، مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری در امر ورزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: در واقع باید هیئت ورزش‌های نابینان و کم بینایان را به عنوان پل ارتباطی و بازوی خودشان بدانند و از ورزش حمایت و پشتوانه سازی کنند تا بتوانیم حضور این عزیزان را در جامعه از کانال ورزش  فراهم کنیم.

آزرمی با بیان اینکه باید تلاش شود که جمعیت ۲۵۰ نفری ورزشکار نابینایان فارس را طی چند سال آینده به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر افزایش دهیم، یادآور شد: در حال حاضر ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس در ۸ رشته ورزشی از جمله فوتبال، گلبال، شنا، دوومیدانی، پاورلیفتینگ و شطرنج فعالیت می‌کنند و افتخارات خوبی را کسب کرده‌اند.

در این نشست مدیرعامل موسسه فرهنگی، آموزشی عصر طلایی رشد کودک(عطرک) نیز از امضای تفاهم نامه همکاری این موسسه با هیئت ورزش‌های کم بینایان و نابینایان استان فارس خبر داد و گفت: درواقع این همکاری برای موسسه عطرک افتخاری است و در این تفاهمنامه انچه که رسالت موسسه ما از حیث کمک به این قشر است را محقق می‌کند.این موسسه با هدف فعالیت آموزشی و فرهنگی فعالیت دارد اما حضور در عرصه ورزشی را از وظایف خود می داند.

مسعود زاده باقری گفت: یکی از کارهایی که در حوزه ورزش انجام داده‌ایم، حمایت از ورزش بانوان بوده و اکنون  تیم فوتسال بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم.

او با اشاره به حمایت از ورزشکاران برای مسابقات کشوری گفت: در بحث ورزش دو میدانی فارس ورزشکاران مطرحی دارد که مقام جهانی و کشوری را دارا هستند.

به گفته زاده باقری، نابینایان و کم بینایان در واقع یک برش خاصی از جمعیت جامعه محسوب می‌شوند که در بین آنها قهرمان ملی و بین‌المللی حضور دارند.

او افزود: همین موضوع انگیزه‌ ما را دو چندان کرده است که ما بیشتر بتواینم از آن‌ها حمایت کنیم.

زاده باقری خاطرنشان کرد: حمایت‌های معنوی و  مالی از آمادگی برای مسابقات کشوری و آسیایی و پارا المپیک در پیش خواهیم داشت و همچنین موسسه ما یکی از کارهایی را که جزو برکت کار خود می‌داند حمایت از تمام کودکان بی بضاعتی است که در سطح استان فارس وجود دارند.