کمباین‌های بدون پلاک در مرودشت سوخت می‌گیرند

کمباین‌های بدون پلاک در مرودشت سوخت می‌گیرند

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از برطرف شدن مشکل ۸۰۰ دستگاه کمباین بدون پلاک در این شهرستان که کد کاربری آنها در سامانه سوخت حذف شده بود، خبر داد.

منصور امیریان سه شنبه ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:  این کمباین‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه سهمیه سوخت خود را دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه کاربرد کمباین‌ها و تراکتورهای بدون پلاک از بهمن ماه توسط سامانه سوخت حذف شده بود، اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و شرکت فرآورده‌های نفتی و تعامل با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کمباین‌های بدون پلاک هم می‌توانند مانند سایر کمباین‌ها با مراجعه به سامانه سوخت و ثبت مشخصات و مراجعه به جهاد کشاورزی سهمیه سوخت خود را در فصل بهار دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد ۶۵۰ دستگاه تراکتور نیز که کاربری آنها درسامانه صدف حذف شده و نمی‌توانند سوخت دریافت کنند نیز شناسایی و آمار برداری شده و به منظور حل مشکل طی نامه به سازمان جهاد کشاورزی ارسال شده است و پیگیری تامین سوخت تراکتور ها نیز تا وصول نتیجه ادامه دارد.

امیریان با تاکید بر اینکه مطابق با مقررات پلاک گذاری ماشین‌های کشاورزی، پیش نیاز فرآیند تخصیص و توزیع سوخت است، تصریح کرد:  اختصاص سوخت به کمباین‌ها و تراکتورهای بدون پلاک به صورت موقتی است و صاحبان ماشین‌های خودگردان کشاورزی باید در اسرع وقت نسبت به پلاک گذاری تراکتور یا کمباین خود اقدام کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، یادآور شد: سهمیه سوخت تراکتورهای بدون پلاک از فروردین ماه ماهیانه  ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر پلاک گذاری انجام نشود در شهریور ماه به صفر می‌رسد.