رمزگشایی از ماجرای اسکوچیچ و کی روش

گفتگوی اختصاصی «خبرنیوز» با علی اصغر کلانتری، سرمربی سابق فجرسپاسی شیراز

رمزگشایی از ماجرای اسکوچیچ و کی روش

علی جمشیدپور/ سرمربی سابق فجرسپاسی در گفتگوی اختصاصی با «خبرنیوز» در مورد برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: در زمانیکه اسکوچیچ سکاندار هدایت تیم ملی ایران شد هیچ مربی حاضر به قبول چنین مسئولیتی نبود. در آن زمان هم کسی چشمش آب نمی‌خورد که اسکوچیچ بتواند موفق عمل کند و با شرایط خاص و بغرنجی که تیم ملی پس از ماجراهای ویلموتس درگیر آن شده بود، بتواند به جام جهانی صعود کند. اما روند خوب سرمربی کروات، نشان داد که جزو معدود افرادی است که می‌توانست تیم ملی فوتبال ایران را از شرایط سختی که درگیر آن شده بود نجات دهد.
علی اصغر کلانتری با اشاره به تغییر سبک بازی تیم ملی ابراز داشت: در گذشته و در دوران مربیگری کی‌روش، سبک بازی تیم ملی محصور به بازی تدافعی شده بود و بازیکنان نمی‌توانستند خلاقیتی از خود نشان دهند اما با ورود اسکوچیچ روند، تغییر کرد و شاهد یک فوتبال شناور، یک فوتبال ایرانی، یک فوتبال با تاکتیک و در نتیجه فوتبالی که اجازه می داد بازیکنان تیم ملی در پستی که قرار می گیرند استعداد خود را نشان دهند، بودیم.
وی با انتقاد نسبت به تصمیماتی که در حوزه ورزش و فوتبال کشور گرفته می شود اظهار کرد: عده‌ای با نظرات غیرتخصصی و غیرحرفه‌ای زمینه ساز ضربه به تیم ملی فوتبال شده اند. اگر می‌خواستند سرمربی را تغییر دهند باید در همان زمان که مشخص شد به جام جهانی صعود کرده‌ایم از اسکوچیچ تشکر می‌کردند و برای به خدمت گرفتن سرمربی جدید اقدام می‌کردند. متأسفانه پس از قرعه کشی جام جهانی، هجمه‌ها علیه اسکوچیچ آغاز شد و با برنامه ریزی، بازیکنان تیم ملی را در مقابل ایشان قرار دادند تا نتیجه همین شود که می‌خواستند. سپس در مصاحبه‌های مختلف عنوان می‌کردند که تمامی این کارها برای موفقیت تیم ملی ایران است اما متوجه نبودند که این تغییر سرمربی در این زمان، تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران را در مجامع ورزشی بین‌المللی سوژه می‌کند. در هر حال برکناری اسکوچیچ و برگرداندن کی روش برنامه ریزی شده بود اما من نمی توانم همه چیز را بگویم!
سرمربی شیرازی فوتبال ایران افزود: کی‌روش سرمربی خوبی است اما در حال حاضر بیشتر از اینکه بتواند برای ایران مفید باشد، مضر است. او در این چند ساله کارنامه موفقی نداشته و نتوانست دو تیم سرشناس را به جام جهانی ببرد به گونه ای که حتی باشگاه های برخی از کشورها مانند مصر نیز نمی‌خواستند با کی روش قرارداد همکاری امضاء کنند.
کلانتری در پایان ابراز امیدواری کرد که دود این اتفاقات به چشم مردم فوتبالدوست ایران نرود و با این رفتار غیر حرفه‌ای، انشاا... که همه چیز ختم به خیر شود و آبروریزی برای فوتبال ایران به بار نیاید!