قرعه تعطیلی پنج شنبه ها به نام فارس می افتد؟

گفت و گو با مدیرکل امور اداری مالی استانداری فارس در خصوص چند و چون ساعت کاری ادارات

قرعه تعطیلی پنج شنبه ها به نام فارس می افتد؟
در صورت تعطیلی پنجشنبه ها، ساعات کاری افزایش می یابد

سهیلا رفیعی نژاد/ اگر چه به منظور مدیریت مصرف برق در استان فارس دو ماه ساعات کاری ادارات استان کاهش یافت اما این تغییر ساعت ها از اول شهریور به حالت قبلی بازگشت. در این باره هنوز پنجشنبه ها تعطیل و البته قرار است از مهر ماه کار ادارات در روزهای پنجشنبه نیز به روال قبل بر گردد اما اخیراً زمزمه هایی از تغییر دیگری در ساعات کاری ادارات شنیده می شود که به گفته مدیرکل امور اداری مالی استانداری حداقل در مورد فارس صحت ندارد.

بهرنگ قربانی در این باره به خبرنگار «خبرجنوب» گفت: به خاطر موضوع مدیریت مصرف برق در چند ماه اخیر با توجه به مصوبه شورای تأمین، تغییر ساعات ادارات تا قبل شهریور اعمال شد.

وی با بیان این که از مهر ماه وضعیت پنجشنبه ها به روال قبل بر می گردد و تعطیل نیست، در مورد برخی حرف و حدیث ها در کشور در مورد ادامه دار بودن تعطیلی پنجشنبه ها نیز تصریح کرد: برای شش ماهه دوم سال نیز تا کنون تصمیم خاصی اتخاذ نشده و روال مثل سال های قبل است و اگر تصمیمی گرفته شود اعلام خواهد شد. 

مدیرکل امور اداری مالی استانداری فارس گفت: موضوع تعطیلی پنجشنبه ها به دلایلی از طرف کارکنان ادارات مورد استقبال قرار گرفت چرا که وقت بیشتری را می توانند در کنار خانواده بگذرانند لذا در بحث تحکیم خانواده و فرزندان جای بررسی دارد.

قربانی افزود: با توجه به این که در مرکز کشور هم این تعطیلی وجود دارد، برای این که همخوانی با تهران وجود داشته باشد، بررسی موضوع قابل توجه است و در استان های دیگر  هم تعطیلی پنجشنبه ها مورد استقبال است.

وی عنوان کرد: تا کنون چنین تصمیمی برای فارس گرفته نشده و البته اگر هم تعطیلی پنجشنبه ها امکان پذیر شود، به شرطی قابل اجراست که میزان ساعات کاری که در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده کاهش نیابد.

وی تصریح کرد: به این معنی که کسری ساعت کاری از شنبه تا چهارشنبه جبران و به عبارتی ساعت پنجشنبه ها در بقیه روزهای هفته توزیع شود. 

مدیر کل امور اداری مالی استانداری فارس با بیان این که این فقط در حد پیشنهاد بوده افزود: در نیمه دوم سال ادارات استان پنجشنبه ها تعطیل نخواهد بود مگر این که تصمیم جدیدی گرفته شود. 

قربانی گفت: در مورد موضوع پنج شنبه ها اختلاف نظر وجود دارد و نهادهای نظارتی به خصوص دیوان محاسبات روی آن حرف دارد که با هماهنگی وزارتخانه و ارائه توضیحات لازم این تصمیم از سوی استان ها  نیز می تواند گرفته شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ساعات کاری ادارات مانند قبل 7 و 30 تا 14 و30 است و اگر بر اساس پیشنهادها و مطالبه کارکنان تصمیمی جدید گرفته شود طی روزهای آینده اعلام می گردد.