کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: رمزارزهای غیرمجاز بیش از ۳۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق در استان خسارت وارد کردند.

جمال معتمدی زاده از تشدید مبارزه با پدیده شوم رمز ارز‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: با دارندگان رمزارز‌های غیرمجاز براساس قانون، برخورد قاطع می‌شود.

او می گوید: پارسال با تلاش کارکنان شرکت برق، همکاری مردم و نیروی انتظامی بیش از ۷۵۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف و تحویل پلیس اقتصادی داده شد.

معتمدی زاده گفت: با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی برق مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، گروه‌های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و همه نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.

او توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده ماینر غیرمجاز را ۲ و ۱۵ دهم کیلو وات بیان کرد و می گوید: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضایی و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی انجام می‌شود.

معتمدی زاده ناپایداری، نوسانات، سوختن وسایل برقی، افزایش نرخ تلفات انرژی و خسارت به بیت المال را از مهمترین پیامد‌های استفاده از ماینر‌های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است، اما شماری از شهروندان سودجو با تولید بیت کوین در این روند اخلال وارد می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، میزان خسارات وارده ماینر‌های غیرمجاز کشف شده به شبکه‌های توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۰ میلیارد ریال است و امسال، مبارزه با رمزارز‌های غیرمجاز در استانا شدت و توان بیشتری انجام می شود.