کاشت ۲۴ هزار نهال در کانون‌های گردوغبار خوزستان

کاشت ۲۴ هزار نهال در کانون‌های گردوغبار خوزستان
نگهداری و آبیاری از این عرصهها از اقداماتی بود که در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: در کانون‌های گردوغبار استان ۲۴ هزار و۸۰۰ اصل نهال کاشته شده است.

سید محمد تقی سجادی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه هیئت دولت اظهار کرد: منابع طبیعی حوزه عمل بسیار گسترده‌ای دارد و به نوعی یک وظیفه حفاظتی را برعهده دارد.

وی به وظایف منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی بر چهار رکن حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری تکیه دارد و هرکدام از این عناوین برای تحقق اهداف‌شان به یک سری پروژه‌ها نیازمند هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: چهار محور اصلی فعالیت ما در حوزه منابع طبیعی به‌عنوان شعار کلی مطرح است و برای اجرای آن در واقع باید یک سری از چارچوب‌ها به‌صورت پروژه محور فعال باشد. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفظ منابع طبیعی و تثبیت مالکیت، لازم است یک سری از زیرساخت‌ها را فراهم کند.

سجادی افزود: استان خوزستان ۶ میلیون و ۴۰۰ صد هزار هکتار مساحت دارد که پنج میلیون هکتار از آن را اراضی ملی شامل می‌شود و در واقع این پنج میلیون هکتار شامل جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها می‌شود.

وی به آفت‌ها و بیماری‌های حوزه منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: ۱۹ هزار هکتار از ۵۳۷ هزار هکتار از اراضی استان پایش شد که از این ۱۹ هزار هکتار، ۹ هزار هکتار آن آماده مبارزه با آفت‌ها بود که با اتفاقات اخیر پدیده مانسون و سیل از این مبارزه جلوگیری به عمل آمد.

سجادی افزود: یکی از برکات پدیده مانسون و سیل این بود که آفت‌ها را کنترل کند و باعث شود بسیاری از جنگل‌ها در کشور احیا شود.

وی گفت: کاشت تعداد ذکر شده نهال در کانون گرد و غبار خوزستان اتفاقی بود که در سنوات گذشته اتفاق افتاد و مراقبت، نگهداری و آبیاری از این عرصه‌ها از اقداماتی بود که در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.