پیش‌بینی بارش پراکنده در بوشهر

پیش‌بینی بارش پراکنده در بوشهر

هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد با عبور سامانه بارشی ضعیفی از آسمان استان، ضمن افزایش ابر، بارش پراکنده باران تا روز چهارشنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با عبور امواج ناپایدار جو از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه با افزایش پوشش ابر در نواحی جنوبی استان و همچنین روی دریا در سواحل جنوبی و مرکزی، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

زهرا راستگو افزود: همچنین از امشب با کاهش تدریجی سرعت وزش باد‌های شمالی، سواحل استان در نواحی شمالی و مرکزی در اغلب ساعت‌ها آرام خواهد بود.

وی جهت وزش باد را بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ و تا اواخر وقت ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب به‌صورت لحظه‌ای در سواحل جنوبی ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ و در هنگام وزش تندباد تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.