افزایش ۱۲۰ درصدی تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در فارس

افزایش ۱۲۰ درصدی تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در فارس
شهروندان باید در رعایت اصول ایمنی دقت کافی را داشته باشند

رئیس اورژانس فارس از افزایش ۱۲۰ درصدی تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان خبر داد.

دکتر محمدجواد مرادیان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۶ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان فارس به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ گزارش شده است.

او با اشاره به جان باختن دو نفر در اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در این مدت، بیان کرد: ۱۳۷ نفر از مددجویانی که دچار گاز گرفتگی شده بودند جهت ادامه درمان به مراکز درمانی استان منتقل شدند و ۱۰۷ نفر نیز پس از دریافت خدمات درمانی در محل به صورت سرپایی درمان شدند. متاسفانه دو نفر بدلیل مسمومیت با گاز بی رنگ و بی بوی مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس فارس ضمن تاکید به شهروندان جهت شناخت علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، افزود: شهروندان بایستی در رعایت اصول ایمنی دقت کافی را داشته باشند چرا که یک اشتباه و کوتاهی منجر به حوادث تلخ و غیر قابل جبرانی می‌شود علائمی مانند سردرد، سرگیجه، تهوع، تنگی نفس، علائم سرماخوردگی و کاهش سطح هوشیاری از علائم مشخص مسمومیت با این گاز بی رنگ، بی بو و خطرناک است.

دکتر مرادیان گفت: به محض مشاهده علائم، از تهویه مناسب محیط و ایمنی وسیله گرمایشی اطمینان حاصل کنید و در صورت امکان ضمن تماس با اورژانس ۱۱۵ شخص را از آن محیط خارج کنید.