پلمب بانک کشاورزی در سوسنگرد صحت ندارد

پلمب بانک کشاورزی در سوسنگرد صحت ندارد

فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: پلمب شعبه بانک کشاورزی در شهر سوسنگرد این شهرستان از سوی شهرداری صحت ندارد.

حمید سیلاوی بیان کرد: شهرداری سوسنگرد از بانک کشاورزی خواهان پراخت عوارض پیشه وری شد که بانک به شهرداری اعلام کرد باید مستندات در این خصوص ارائه شود تا مبلغی را پرداخت کند.

وی گفت: به همین دلیل اختلافاتی بین شهرداری و بانک ایجاد شد که شهرداری سوسنگرد شبانه در مقابل شعبه، نیوجرسی قرار دارد که بعد از ورود فرمانداری نیوجرسی‌ها به سرعت برداشته شدند و بانک حتی یک ساعت نیز تعطیل نبوده است.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: مقرر شد که شهرداری با ارائه مستندات به بانک مبلغ عوارض را مطالبه کند و بانک نیز طبق قانون این مبلغ را پرداخت کند.

سیلاوی با بیان اینکه سه بانک در این شهرستان تا کنون عوارض پیشه وری را پرداخت کرده‌اند اظهار داشت: از سال ۹۲ پرداخت عوارض پیشه وری بانک‌ها به شهرداری‌ها مصوب شد اما شهرداری‌ها به تازگی درخواست پرداخت این عوارض را به طور جدی از بانک‌ها دارند و بانکها باید عوارض چند سال گذشته را نیز پرداخت کنند.

طبق قانون عوارض پیشه وری شهرداری شهرهای مختلف به استناد مصوبات شوراهای اسلامی عوارض مختلفی مانند عوارض نصب تابلو، عوارض نصب عابر بانک در خارج از شعب، عوارض کسب وپیشه، عوارض افتتاح شعب جدید، عوارض پارکینگ موقت بانک‌ها، عوارض نوسازی ونظایر آن از شعب بانک‌ها همانند سایر صنوف شهری مطالبه می‌کنند.

شهر سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان واقع است.