پسر"فردین"چهارمین طلا را آورد

نایب قهرمانی ایران با ۴ طلا و یک نقره در کشتی آزاد امیدهای جهان

پسر"فردین"چهارمین طلا را آورد
ایران نایب قهرمان کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان شد

امیررضا معصومی پسر فردین معصومی به مدال طلای مسابقات کشتی آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان دست یافت.

در آخرین مبارزه رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، امیررضا معصومی سنگین وزن با آتیه ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۲۱، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر سولومون ماناشویلی قهرمان زیر 23 سال اروپا از گرجستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۸ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

معصومی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته شنبه برگزار شد، در دور اول 11 بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد، سپس 10 بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز برابر علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه 6 بر 3 به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این محمدصادق فیروزپور در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با هدایت پژمان درستکار با کسب ۴ مدال طلا و یک نقره پس از گرجستان بر سکوی نایب قهرمانی رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال در اسپانیا ایستاد.

احمد محمدنژاد جوان در ۵۷، آرمین حبیب زاده در ۶۱ و کیان محمود جانلو در ۶۵ کیلوگرم نیز از دور 

رقابت ها کنار رفتند.

محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به سر وزن نرسید و سجاد غلامی نیز پس از شکست مقابل آمریکا به دلیل تزریق سرم در سالن، از مسابقات کنار گذاشته شد.