پرونده قضایی برای برگزار کننده برنامه آفرودی در فارس تشکیل شد

پرونده قضایی برای برگزار کننده برنامه آفرودی در فارس تشکیل شد
عکس آرشیوی است

در پی ورود غیر مجاز ۱۴۰ دستگاه خودرو دو دیفرانسیل آفرودی به منطقه حفاظت شده ارژن_ پریشان و تالاب بین المللی ارژن به منظور برخورد قضایی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

علی فرزام  مسئول منطقه حفاظت شده ارژن گفت: در پی ورود غیر مجاز ۱۴۰ دستگاه خودرو دو دیفرانسیل آفرودی و جمعیت ۴۰۰ نفری به منطقه حفاظت شده ارژن_ پریشان و تالاب بین المللی ارژن در ۱۰ اسفند ماه امسال، به منظور برخورد قضایی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و پرونده علیه مسئول برگزار کننده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شیراز ارجاع داده شد.

تالاب ارژن به عنوان یک تالاب با اهمیت بین المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر هرساله میزبان هزاران پرنده مهاجر است و در سال جاری نیز بر اساس آخرین سرشماری صورت پذیرفته در بهمن ماه جاری تعداد ۱۲۵۰۰ قطعه انواع پرنده مهاجر نظیر اردک مرمری، اردک سر سبز، پلیکان خاکستری، آنقوت، چنگر معمولی، چنگر نوک سرخ، عقاب دریایی دم سفید، سنقر تالابی، درنای خاکستری، اگرت بزرگ، حواصیل خاکستری و ... مشاهده و ثبت شد.

او گفت: با توجه به حضور این تعداد از خودرو دو دیفرانسیل که طی نامه‌های جدا گانه مراتب اعتراض اداره کل محیط زیست فارس اعلام شد، امیدواریم با فراگیری آموزش‌های لازم، اجرای قوانین و ساماندهی گروه‌های مشابه احترام به طبیعت و حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار گیرد.