پردیس پارک صنایع فرهنگی کشور در کیش تاسیس می شود  

پردیس پارک صنایع فرهنگی کشور در کیش تاسیس می شود    

رئیس پارک علوم و فنون فناوری های نرم صنایع فرهنگی کشور گفت: پردیس پارک صنایع فرهنگی کشور در راستای توسعه این صنایع به عنوان پایه اصلی فرهنگ ایرانی اسلامی در جزیره کیش تاسیس می شود.

محمد حسین ایمانی خوشخو عصر دوشنبه در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین اظهار داشت: صنایع فرهنگی یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است و در کشور ما آنگونه که باید و شاید به آن توجه نشده بود اما به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب در تقویت این عرصه در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: دولت سیزدهم در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، توسعه صنایع فرهنگی را با محوریت دانش بنیان در دستور کار خود قرار داده است.
خوشخو یادآور شد: در نتیجه این حمایت ها به زودی اولین استارتاپ صنایع فرهنگی در حوزه جواهرات در تهران رونمایی می شود و در حال ایجاد استارتاپ های جدید حوزه های مختلف این عرصه هستیم.
وی با اشاره به اینکه مردمان بومی نباید هیچ نقطه از کشور به ویژه مناطق آزاد فراموش شوند افزود: هنرهای مختلفی در بین مردمان بومی جزیره کیش جاری و ساری شده و سازمان منطقه آزاد کیش باید در این راستا برای توسعه گردشگری فرهنگی از این مردمان حمایت خاصی داشته باشد.
خوشخو یادآور شد: پارک علوم و فنون فناوری های نرم صنایع فرهنگی کشور به زودی با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش پردیس این پارک را در این جزیره تاسیس می کند.

همایش بین المللی تجار مسلمان در کیش برگزار می شود 

معاون فرهنگی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری نیز عصر دوشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران زمین گفت: جزیره کیش در راستای توسعه همکاری های تجاری اواخر امسال میزبان تجار مسلمان است.

مهدی حسین زاره اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت های گسترده گردشگری است و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی به دنبال توسعه این ظرفیت در عرصه های مختلف است.
حسین زاده یادآور شد: همایش تجار مسلمان نیز در این راستا و به منظور توسعه روابط تجاری و اقتصادی کشورمان با کشورهای اسلامی دنیا برگزار می شود و مقدمات برگزاری آن از هم اکنون آغاز شده است.
وی افزود: در نظر داریم در کنار فعالیت های گردشگری تورسیم تعاون محور را نیز در منازق ازاد کشور با محوریت جزیره کیش به عنوان بهشت گردشگری خانواده فعال خواهیم کرد.

در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دبیر کل موسسه فرهنگی اکو، سفرای کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان در تهران، نمایندگانی از سفارت کشورهای ترکیه، پاکستان، ژاپن، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مشاور امور بانوان استاندار هرمزگان حضور داشتند.
نخستین دوره نمایشگاه فرهنگ ایران زمین از ۱۴ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی کیش با همکاری پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار می شود.
معرفی اقلیم، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خدمات و تجهیزات هتلی، مد و پوشاک اقوام ایرانی، خوراکی‌های محلی، گردشگری و تجارت الکترونیک E-commerce و برگزاری دوره‌ها و کارگاه های تخصصی در حوزه فرهنگ، گردشگری و راهکارهای توسعه بازار، کافه سرمایه (مکانی برای ملاقات غرفه‌داران با سرمایه‌گذاران برای توسعه محصولات)، رقابت بین استارتاپ‌های فرهنگی-گردشگری با همکاری صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست‌جمهوری از جمله محورها، برنامه‌ها و رویدادهای این نمایشگاه است.
برگزارکنندگان این سالانه در تلاش هستند تا زمینه حضور مهمانان ویژه و مقامات رسمی در حوزه گردشگری و فرهنگ، و شرکت‌های مرتبط از کشورهای منطقه را فراهم کنند.