مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: آماده همکاری های گردشگری با کشورهای اسلامی و همسایه هستیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: آماده همکاری های گردشگری با کشورهای اسلامی و همسایه هستیم

علی جمشیدپور - خبرنیوز/ مهندس مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گشایش نمایشگاه فرهنگ ایران زمین گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگ ایران زمین می تواند ظرفیت بالقوه تمدن گذشته و حال حاضر ایران را به نمایش بگذارد و جزیره کیش می تواند در این زمینه پیشگام باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود : امیدوارم در این همایش و نمایشگاه رابطه قومیت های مختلف نزدیک تر شده و فعالیت های گردشگری و جذب گردشگر را در راستای رونق اقتصاد کشور بهبود ببخشیم.

وی به ظرفیت ایران برای  جذب گردشگران سلامت و ورزشی اشاره کرد و گفت : بدین منظوردست دوستی و همکاری به تمامی کشورهای اسلامی و همسایه خواهیم داد.

در برنامه هفتم ضعف های گردشگری و فرهنگی ایران را جبران می کنیم

همچنین دکترچنارانی عضو فراکسیون میراث و گردشگری مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین با تاکید به اهمیت ارج نهادن و حفظ میراث فرهنگی و تاریخی کشور عنوان کرد: در این همایش اعلام می کنیم که در سال ٢٠٢٣ در اردبیل نمایشگاه فرهنگ ایران زمین را برگزار خواهیم کرد و از تمامی عزیزان و اعضای عضو اکو برای حضور پرشور دعوت می کنیم تا در برگزاری  پرشکوه تر این همایش ما را یاری کنند.

عضو فراکسیون میراث و گردشگری مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در نظر داریم در برنامه هفتم ضعف های گردشگری و فرهنگی ایران را جبران کنیم و به دنبال این هستیم که با برگزاری نمایشگاه های مختلف بتوانیم با کشورهای همسایه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در حاشیه نمایشگاه ها می توانیم توافق نامه های متفاوتی را با دیگر کشورها به امضا برسانیم.

گفتنی است عصر امروز نخستین نمایشگاه «فرهنگ ایران زمین»با حضور معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس فراکسیون فعالیت های فرهنگی و نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی، دبیر کل اکو و سفرای برخی کشورها  گشایش یافت.

نمایندگان مجلس، سفرای کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان در تهران، نمایندگانی از سفارت کشورهای ترکیه، پاکستان، ژاپن، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مشاور  امور بانوان استاندار هرمزگان از دیگر حاضران در این نمایشگاه بودند.

این نمایشگاه از ۱۰۸ غرفه تشکیل شده است که ۶۰ مجموعه فعال استان های کشور در حوزه صنایع دستی، ۱۱ انتشاراتی، ۱۱ آژانس گردشگری داخلی و خارجی، هشت هتل، ۴۰ شرکت استارتاپی، ۲ دانشگاه و ۶ موزه خصوصی و یک موزه دانشگاهی در آن حضور دارند.

نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین همه حوزه های فرهنگ ایران زمین در بخش های مختلف از جمله پوشاک، صنایع دستی، هنرهای سنتی، موسیقی، هنرهای تجسمی، کتاب و انتشارات، گردشگری و جاذبه های غذایی نقاط مختلف کشور را به نمایش گذاشته شده است.

نخستین دوره نمایشگاه فرهنگ ایران زمین از ۱۴ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی کیش با همکاری پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار می شود.