پابند الکترونیکی برای ۳۰۰ نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد  

استفاده از پابند باعث کمتر شدن تعداد محکومان و کاهش تعداد زندانیان می‌شود

پابند الکترونیکی برای ۳۰۰ نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد   

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای ۳۰۰ نفر از زندانیانی که نافی امنیت جامعه نیستند، خبر داد.

منصور بیژنی در جمع زندانیان پابند الکترونیکی عنوان کرد: طرح مراقبت الکترونیکی و استفاده از پابند یکی از اولویتهای مهم قوه قضائیه و سازمان زندان‌هاست که با رعایت قوانین خاص برای زندانیان دارای شرایط استفاده می شود.

وی خطاب به زندانیان دارای پابند الکترونیکی اظهارکرد: با رعایت قوانین این طرح باید از فرصت آزادی استفاده لازم و وافی را برای اشتغال مطلوب همراه با زندگی بهتر و باز اجتماعی شدن بهره ببرید و کاری نکنید که دوباره به حبس برگردید.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حقیقت، استفاده از این پابندها باعث کمتر شدن تعداد محکومان و کاهش تعداد زندانیان می‌شود.

بیژنی صدور رأی پابند الکترونیکی را حرکتی خوب و در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانیان توصیف و اظهار کرد: در راستای سیاست قوه قضائیه مبنی برکاهش زندانی، باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

وی با بیان اینکه پابند الکترونیکی برای جرائم غیر خشن و محکومین سبک استفاده می شود، تصریح کرد: کسانی که مشمول این طرح می شوند، نامشان در لیست ورودی به زندان ثبت شده ولی به جای اینکه در زندان تحمل حبس نمایند از پابند الکترونیکی استفاده برده و به عنوان یک شهروند می توانند به امور زندگی خود بپردازند.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون برای ۳۰۰ نفر از محکومین استان پابند الکترونیک اجرا شده، افزود: درحال حاضر ۱۷۰ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی بوده و با هدف گذاری سازمان و همکاری مراجع قضایی تا پایان امسال بنا داریم این عدد را به ۴۵۰ نفر برسانیم.