تضمین یک مسئول برای اشتغال با حقوق بالا در بوشهر!

یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور بکارگیری نیروهای بومی است

تضمین یک مسئول برای اشتغال با حقوق بالا در بوشهر!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: افراد متقاضی و جویا کار در این استان می‌توانند پس مهارت‌آموزی در حوزه صنعتی مورد نیاز به‌طور تضمینی مشغول به‌کار شوند و با حقوق ماهیانه ۳۰ میلیون تومانی در صنایع استان بوشهر فعالیت کنند.

مصدق کشاورزی روز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: تعهد استان بوشهر در ایجاد اشتغال در سال جاری ایجاد ۲۱هزار و ۶۷۴ نفرشغل بوده است که تا کنون برنامه‌ریزی برای ۳۰ هزار نفر انجام شده است‌.

وی درباره اشتغال زایی در استان بوشهر تصریح کرد: تا کنون ۲۲هزار و ۱۰۱ فقره شغل در سامانه  و بر اساس برنامه تعهد شده وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰۲ درصد محقق شده است که تا پایان سال به  ۱۳۸ درصد خواهد رسید.

کشاورزی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر بومی گزینی‌های منطقه پارس جنوبی گفت: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان بوشهر بکارگیری نیروهای بومی است و نگاه ما فراتر از منطقه ویژه پارس جنوبی خواهد رفت به طوری که در شمال استان و نفت فلات قاره نیز اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

۲۵۳۵ نفر بومی در عسلویه مشغول به کار هستند

وی در خصوص آمار افراد بومی منطقه ویژه عسلویه افزود: ۳۵۰هزار نفر شاغل در استان بوشهر وجود دارد، امسال ۲۵۳۵ نفر بومی و ۱۳۰۰ نفر غیربومی در عسلویه مشغول به کار شده‌اند. افرادی را بومی تلقی می‌کنیم که دارای کد ملی استان بوشهر باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان بوشهر ۱۶۵۲ نفر است که تعداد ۶۵ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای کارگری صورت گرفته است همچنین تعداد۴۶۰۰ ابلاغیه رفع نقص صادر شده است و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای کارگری جهت شناسایی اتباع خارجی صورت گرفت که ۲۴۰ مورد تبعه شناسایی شد.

کشاورزی درباره شرایط تسهیلات و اعتبارات مصوب شده اضافه کرد: مبلغ ۱۴۴۶ میلیارد تومان اعتبار از تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان بوشهر ابلاغ شده است که ۱۸بانک و مؤسسه‌های اعتباری مسئولیت پرداخت این اعتبارات را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: تسهیلات منظور شده در شهرستان‌ها برای طرح‌های خود اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای طرح‌های کارفرمایی ۴ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

افزایش صدور مجوزهای مشاغل خانگی در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهربیان کرد: امسال بالغ بر ۴۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی از سوی  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به صورت الکترونیکی صادر شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش صد درصدی در این بخش روبه رو بوده‌ایم.

۷۰درصد کارورزهای استان بوشهر شاغل می‌شوند

کشاورزی درباره کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در مناطق صنعتی استان بوشهر تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استان در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به صورت کارورزی حداقل به مدت ۱۰ ماه اشتغال پیدا خواهندکرد تا شرایط شغلی دائم برای آن‌ها فراهم شود و افرادی که در استان بوشهر به کارورزی مشغول هستند ۷۰درصد در دستگاه‌ها شاغل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: ساماندهی اشتغال مزارع پرورش میگو در استان بوشهر با نیروهای بومی آموزش دیده از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبق تفاهم نامه انعقادی انجام شده است.

بوشهر مهد اقتصاد صنعت دریا و انرژی است

کشاورزی در پایان گفت: باید با توجه به شرایط نسبی استان بوشهر نیروهای تخصصی پرورش داده شود که لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص با جدیت ورود کنند زیرا استان بوشهر مهد اقتصاد صنعت دریا و انرژی است و به نیروهای ماهر و توانمند در این حوزه‌ها نیاز داریم.