وعده ضرغامی برای توسعه تفریحات دریایی

وعده ضرغامی برای توسعه تفریحات دریایی

صبح امروز عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با استقبال استاندار هرمزگان در فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز 655 بندرعباس وارد استان هرمزگان شد و پس از آن ضمن حضور در گلزار شهدای گمنام بندرعباس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. 

وی در ادامه راهی ساحل شرقی بندرعباس شده و از روند احداث پروژه اسکله و موج‌شکن تفریحی نخل‌ناخدا بازدید کرد.

این اسکله 3هزار و 334 متر طول دارد و از یک بازوی اصلی به طول 750 متر و یک بازوی فرعی به طول 350 متر تشکیل شده است و در تکمیل آن یک بازوی برجسته به طول 350 متر و یک حوضچه برای پهلوگیری شناورها احداث خواهد شد. 

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این بازدید از این اسکله تفریحی، اظهارداشت: در احداث این اسکله تفریحی نیاز است که کارهای ویژه‌ای انجام شود و تفریحات دریایی در آن توسعه پیدا کند چرا که این منطقه در حوزه خلیج فارس قرار گرفته است و باید امکاناتی به‌روز ایجاد شود.

وی افزود: امروزه سرگرمی‌ها و تفریحات پیشرفت بسیاری کرده است و ما نیز باید امکانات ویژه متناسب با این پیشرفت‌ها تعریف کنیم، مجموعه پارک ارم تهران تجربه خوبی در تفریحات آبی دارد و باید از تجربیات آن‌ها نیز استفاده شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان‌کرد: گاهی یک بازی و تفریح می‌تواند گردشگران زیادی را به یک مجموعه تفریحی بکشاند از این رو باید به صورت تخصصی در این موضوعات نیز ورود کرد. 

استاندار هرمزگان نیز در این بازدید اظهارداشت: برنامه‌ریزی‌ای که در اسکله نخل‌ناخدا و موج شکن آن داریم بر این اساس است که در این اسکله قابلیت پهلوگیری شناورهای تفریحی را ایجاد کنیم. 

وی افزود: برای این مجموعه هتل و اقامتگاه نیز تعریف شده است که در اراضی ساحلی آن قرار گرفته است و برای تکمیل زنجیره این اسکله تفریحی نیز برنامه‌ریزی شده است. 

دوستی با اشاره به پروژه ابراکوسیستم گردشگری دریایی هرمزگان تاکید‌کرد: 3 پروژه احداث مارینا برای استان هرمزگان در جزیره هرمز، اسکله شهید حقانی و اسکله نخل‌ناخدا تعریف شده است‌ که‌ اتمام آن‌ها می‌تواند چشم‌انداز گردشگری استان را محقق کند.