وزیر ارشاد: در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی به خوبی پیش نرفتیم

گام‌های مانده تا تمدن نوین اسلامی به سرعت برداشته شود

وزیر ارشاد: در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی به خوبی پیش نرفتیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره فعالیت خود در علم و فناوری به خوبی عمل کرده است، اما در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی به خوبی پیش نرفتیم که نیازمند توجه بیشتر این شورا است.

محمدمهدی اسماعیلی امروز (یکشنبه) در آیین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی اظهار داشت: از دکتر عاملی تشکر می‌کنم چراکه بحث تحول را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به سرانجام رساند. دکتر خسروپناه فهم بالایی از آرا رهبری دارند و امیدواریم که در این مسیر تحولی موفق باشند.

وی ادامه داد: حرکت علمی زمانی به سرانجام می‌رسد که با اجماع نخبگی باشد و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد سیاستگذار به چنین اجماعی نیاز دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره فعالیت خود در علم و فناوری به خوبی عمل کرده است، در عین حال گفت: اما در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی به خوبی پیش نرفتیم.

اسماعیلی اظهار داشت: در دوره تحولی جدید گرایش بیشتر به حوزه فرهنگ است و دکتر خسروپناه نیز صاحب نظر در حوزه فرهنگ است ما امیدوار هستیم که در این زمینه اتفاقات خوبی بیافتد.

وی ادامه داد: در این دوره تفاوت نگاه دولت با شورای عالی انقلاب فرهنگی برطرف شده است و آمادگی کاملی برای برآورده شدن منویات رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی با خاستگاه فرهنگی شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد: گام‌های مانده تا تمدن نوین اسلامی به سرعت برداشته شود.

آیین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز با حضور جمعی از مسئولان و شخصیت‌های حوزه علم و فرهنگ برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه رسما دوره مسئولیت خود را در این شورا آغاز کرد.