زندگی جدید ستاره برزیلی در حبس

رفیق جینگ دنی آلوز در زندان!

زندگی جدید ستاره برزیلی در حبس
دنی آلوز به شکل عجیبی خودش را با شرایط زندان وفق داده و به نظر نمی‌رسد که مشکل خاصی داشته باشد

دنی آلوز، ستاره سابق بارسلونا، پنجشنبه گذشته برای اولین بار در مسابقه فوتبالی که در زندان برگزار شده شرکت کرده است.

آلوز به اتهام تعرض جنسی به یکی از زنان حاضر در کافه‌ای که او در شب سال نوی میلادی در بارسلونا در آن حضور داشت بازداشت شده است.
او یک هفته قبل با حکم دادگاه بازداشت و به زندان بریانز‌ دو در بارسلونا، منتقل شد و حالا کریستوبال مارتی، وکیل او، منتظر رسیدن 31 ژانویه است تا درخواست آزادی مشروط این بازیکن برزیلی از این زندان را به دادگاه ارائه کند.
حالا روزنامه اسپانیایی لاونگواردیا مقاله‌ای درباره شرایط این مدافع سابق بارسا در زندان منتشر کرده و به شهادت چندین منبع رسمی و غیر رسمی در داخل و خارج از زندان، تایید کرده که او به شکل عجیبی خودش را با شرایط زندان وفق داده و به نظر نمی‌رسد که مشکل خاصی داشته باشد.
او روز دوشنبه گذشته به زندان بریانز دو منتقل شد و سه روز در قرنطینه قرار گرفت تا فرصت فکر کردن به اتفاقاتی که باعث شد در این شرایط قرار بگیرد را داشته باشد. او در این باره به بازپرسان پرونده گفته: «آن بازیکن فوتبال کاملا از من جدا شده و این دنی فرد متفاوتی است.»
در گزارش این نشریه آمده که آلوز پنجشنبه گذشته برای اولین بار در دیداری که با حضور سایر زندانیان در زمین فوتبال این زندان برگزار شده شرکت کرده است. گفته می‌شود که حضور او باعث شده که انتظار سایر زندانیان از سطح کیفی این بازی هم بالا برود و همه با اشتیاق منتظر تماشای بازی او بودند. در واقع تنها کسانی که در این زندان بین او و سایرین استثنا قائل می‌شوند خود زندانیان هستند که از حضور او در کنارشان به هیجان آمده‌اند، اما مسئولان زندانی هیچ خدمات خاصی به او ارائه نمی‌دهند.

با این حال، تمامی کارکنان و مقامات رسمی و بازپرس‌ها هم در کنار تمامی زندانیان برای تماشای تکنیک این مدافع برزیلی به تماشای این بازی نشستند.
او در زندان و جلسات بازپرسی بسیار آرام است، زیاد حرف نمی‌زند و ابراز احساسات نمی‌کند. او به خوبی از شرایطی که در آن قرار گرفته آگاه است و می‌داند که اگر دفاعیه‌‎ای که وکلایش آماده کرده‌اند مورد موافقت دادگاه قرار نگیرد، چه چیزی در انتظارش خواهد بود. آلوز به بازپرسان گفته: «من هر چیزی که پیش بیاید را می‌پذیرم. وقتی خانه را ترک کردم که هنوز 15 ساله نشده بودم. در طول عمرم بر مشکلات بسیار سخت و شرایط پیچیده‌ای غلبه کردم. این روزها هم خواهد گذشت. هیچ چیز من را نمی‌ترساند.»
این روزنامه همچنین خبر داده که آلوز در حال حاضر با مردی برزیلی به نام کوتینیو هم سلولی است. این دو نفر از قبل با یک‌دیگر آشنایی داشتند، چرا که کوتینیو پیش از این به عنوان محافظ شخصی رونالدینیو فعالیت می‌کرد و مدتی هم نگهبان چند کافه در بارسلونا بود.
هردوی آن‌ها در بند متهمان به تعرض جنسی قرار دارند که افراد زیادی در آن نیستند، اما بند کناری آن‌ها متعلق به متهمان به تجاوز است و یک شیشه این دو بند را از یک‌دیگر جدا کرده است.
آلوز در صورت آزادی از زندان هم حق ترک بارسلونا را ندارد، هرچند نیازی هم به این کار نیست چون باشگاه پوماس پیش از این اعلام کرده که به دلیل رفتار و اتهامات وارده به این بازیکن قرارداد او را به صورت یک طرفه فسخ کرده است.

لوسیا، مادر او، به همراه برادرش هفته گذشته به بارسلونا رفتند، اما هنوز نتوانستند با او ملاقاتی داشته باشند و تنها با وکیلش که روز پنجشنبه برای ارائه دفاعیه با او دیدار کرده بود جلسه داشتند.

گفته می‌شود که این درخواست خود آلوز بوده که در این شرایط با والدینش و خصوصا مادرش دیدار نکند چون به شدت از این که آن‌ها او را در زندان ببینند شرمنده می‌شود. شاهدان عینی می‌گویند که مادر او روز چهارشنبه پس از این که دفتر وکیل پسرش را ترک کرده به شدت ناراحت بوده و نتوانسته جلوی اشک‌هایش را بگیرد.