وزیر نیرو از آب شیرین‌کن سیراف - جم بازدید کرد

وزیر نیرو از آب شیرین‌کن سیراف - جم بازدید کرد
تا پایان آبان ماه امسال فاز نخست این پروژه آماده افتتاح می‌شود

وزیر نیرو در ادامه برنامه‌های خود در استان بوشهر از آب شیرین‌کن سیراف - جم بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر صبح شنبه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: به منظور تسریع در تکمیل آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ابوالحسن عالی با اشاره به اینکه تا پایان آبان ماه امسال فاز نخست این پروژه به میزان ۱۰ هزار مترمکعب آماده افتتاح می‌شود، اضافه کرد: این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت ۶۷ درصدی است.

وی تأمین آب شرب شهرستان جم را از مهمترین اهداف اجرای این پروژه دانست و بیان کرد: این پروژه نقش مهمی را در کاهش مشکلات آب در سطح استان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در کنار طرح‌های آبرسانی و پروژه‌های آب شیرین‌کن، مصرف بهینه آب توسط مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

محرابیان وزیر نیرو روز شنبه به منظور آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند پروژه و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه وارد استان بوشهر شد.

بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات و پست برق ۴۰۰ کیلوولتی درازی شهرستان دشتی از جمله برنامه‌های سفر امروز وزیر نیرو به بوشهر است.

همچنین وزیر نیرو از ۲ طرح آب‌شیرین کن بوشهر و سیراف به ترتیب به ظرفیت ۳۵ و ۲۸ هزار مترمکعب و سدهای دالکی و دشت پلنگ در شهرستان‌های دشتستان و دشتی بوشهر بازدید می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی پست برق ۱۰۰ کیلو ولت کنگان و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق در جزیره خارگ از دیگر برنامه‌های محرابیان در سفر یک روزه به استان بوشهر است.

وزیر نیرو همچنین عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر شرکت می‌کند و پایان بخش سفر او حضور در مراسم گرامیداشت شهدای خلیج فارس (نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس) در سالروز شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در شهرستان دشتی خواهد بود.