وزیر ارشاد: خود را موظف به حراست از آزادی بیان و اندیشه می دانیم

قائل به محدودیت برای کار هنرمندانه نیستیم

وزیر ارشاد: خود را موظف به حراست از آزادی بیان  و اندیشه  می دانیم
اسماعیلی: جامعه نباید دچار شکاف شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای کار هنرمندان قائل نیستیم، گفت: نباید جامعه ما دچار شکاف شود زیرا امروز جامعه ایرانی در بخش های مختلف به سطح بالایی از رشد و بالندگی رسیده است.

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت، اظهار داشت: دولت عزم راسخی برای حمایت از هنرمندان و رفع مسائل و مشکلاتی دارد که دهه هاست پیش پای آنها بوده است. باید در کنار هم ایستاده و این فضا را برای اعتلای فرهنگ و هنر بیش از گذشته آماده کنیم.

وی تاکید کرد: دشمن و بدخواهان مردم ایران در تلاش هستند جلوی این رشد و پیشرفت را بگیرند و این محسوس است.

اسماعیلی گفت: کسانی که قضایا را دنبال می کنند به راحتی می توانند تشخیص دهند که اینها با فتنه انگیزی و ایجاد غبار تلاش می کنند جلوی حقیقت را بگیرند.

وی افزود: می توان تشخیص داد جریان تروریسم رسانه ای که امروز فضای کشور را مکدر کرده وابسته به چه دستگاه های جاسوسی و ضد فرهنگی و صد دموکراسی است. این جریان به کشورهایی وابسته است که بویی از آزادی، حقوق بشر، دمکراسی و مشارکت نبرده اند. این جریان به کشورهایی وابسته است که دستشان در تمام توئطه ها علیه مردم ایران آشکار و هویداست.

حوزه فرهنگ و هنر بهترین جا برای بیان دیدگاه هاست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین جا برای بیان دیدگاه ها حوزه فرهنگ و هنر است و هیچ محدودیتی برای کار هنرمندانه حتی با نگاه و سلیقه متفاوت در حوزه فرهنگ و هنر قائل نیستیم. همه می توانند در چارچوب قوانین کار و خلاقانه ایده های خود را دنبال کنند و ما به عنوان خادمان شما موظف به حمایت از این جریان هستیم.
اسماعیلی افزود: یکی از مصادیق اصلی در حوزه فرهنگ و هنر آزادی بیان و اندیشه است و دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف به حراست از این موضوع آزادی بیان و اندیشه می داند.