ورودی‌های "دهدشت" در سایه بی‌تدبیری مسئولان جان می‌گیرد

ساماندهی ورودی‌های شهر دهدشت در ۶ سال اخیر تنها در حد حرف بود و در سایه بی‌تدبیری مسئولان جان افراد زیادی را تاکنون گرفته‌اند

ورودی‌های "دهدشت" در سایه بی‌تدبیری مسئولان جان می‌گیرد

ورودی‌های شهر دهدشت این روزها قتلگاه جوانان زیادی شده و خانواده‌های آنان را داغدار کرده است و همچنان قربانی می‌گیرد و معلوم نیست چه‌تعداد دیگری از جوانان این شهر باید در سایه بی‌توجهی و ندانم‌کاری به آغوش مرگ بروند تا شاید مسئولان استانی و شهرستانی را از خواب غفلت بیدار کند و چاره‌اندیشی کنند.

بیش از چندسال است که مسئولان استانی و شهرستانی در رسانه‌ها از آغاز به کار ساماندهی ورودی‌های دهدشت و تکمیل فرآیند بهسازی آنها خبر می‌دهند و تلاش می‌کنند به‌نوعی از آنها بهره‌برداری‌های سیاسی کنند اما طی این چندسال نه‌تنها هیچ‌یک از ورودی‌های شهر دهدشت به سرانجام نرسیده‌اند بلکه به‌خاطر نیمه‌کاره رها کردن آنها سبب قربانی شدن افراد زیادی شدند.

شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه تعداد 4 ورودی دارد؛ ورودی جاده بهبهان، ورودی جاده سوق، ورودی جاده چرام و ورودی جاده طولیان. در زمان شورای اسلامی پنجم شهر دهدشت عملیات بهسازی و احداث دو ورودی دهدشت به سوق و دهدشت به چرام آغاز شد و هر بار اعضای شورای پنجم خبر از تکمیل نهایی این دو ورودی می‌دادند اما به‌نظر می‌رسد این دو ورودی همچنان به‌طور صددرصد تکمیل نشدند.

علاوه بر آن، ورودی جاده طولیان که یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین ورودی‌های شهرستان کهگیلویه محسوب می‌شود و روزانه حجم بسیار بالایی از مسافران و خودروهای نقلیه از این ورودی عبور می‌کنند طی سال‌های گذشته تا امروز همواره مورد غفلت واقع شده است و هیچ‌گاه شاهد عزم جدی برای بهسازی و احداث آن نبودیم و به‌خاطر بی‌توجهی مسئولان در تمام این سال‌ها، افراد زیادی در این ورودی جان خود را از دست دادند.

وضعیت بسیار بد و آشفته ورودی‌های شهر دهدشت به‌عنوان یک مطالبه جدی و بسیار مهم مردم بارها از سوی رسانه‌ها مطرح و عنوان شد اما هر بار از سوی مسئولان و مدیران شهرستان کهگیلویه مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفت، در حالی که همین ورودی‌ها روزانه خانواده‌های زیادی را داغدار کرده، مادران زیادی را چشم به راه گذاشته و نوعروسان بیشماری را سیاه‌بخت کرده است و علی‌رغم وقوع این‌همه اتفاقات تلخ، باز هم عزمی راسخ برای بهسازی آنها مشاهده نمی‌شود.

وضعیت ورودی‌های شهر دهدشت آن‌چنان آشفته و ناگوار است که باعث اعتراض و گلایه امام جمعه شهرستان کهگیلویه شده و صدای حجت‌الاسلام وحدانی‌فر را هم درآورده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر دهدشت را تأسف‌بار خواند و با بیان اینکه چرا طی سال‌های گذشته تاکنون برای ورودی‌های شهر هیچ‌گونه ردیف بودجه‌ای گذاشته نشده است، گفت: چند نفر دیگر باید در این ورودی‌ها قربانی شوند و جان خود را از دست بدهند تا مشکلات آنها حل شود؟ هفته‌ای یک جوان در این قتلگاه‌ها از بین می‌رود و قربانی می‌شود، از دادستان کهگیلویه به‌عنوان مدعی‌العموم می‌خواهم به موضوع ورود و حق مردم را ادا کند.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران زالوصفت باید کنار گذاشته شوند، عنوان کرد: پیمانکار وقتی پروژه را تحویل می‌گیرد پس از یک هفته کار را رها می‌کند.

امام جمعه دهدشت اضافه کرد: فلسفه کاری پیمانکاری در این شهرستان با سایر شهرستان‌ها متفاوت است و می‌گویند "باید اول اعتبار داده شود سپس کار کنیم" که چنین رویه‌ای غلط است و باید چنین پیمانکارانی کنار گذاشته شوند.

وی خاطرنشان کرد: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهم بخشی از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان را برای ورودی‌های شهرستان کهگیلویه اختصاص دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال گذشته تاکنون بیش از 5 نفر فوتی در ورودی‌های شهر دهدشت به وقوع پیوسته است و خانواده‌های زیادی را در غم از دست دادن فرزندانشان به روز سیاه نشانده است، حوادثی ناگوار که هر ساعت ممکن است برای جوان دیگری رخ دهد اما همچنان شاهد وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان در این باره هستیم.

فرماندار کهگیلویه در شورای اداری استان با اشاره به عدم ساماندهی ورودی‌های دهدشت، گفت: ورودی‌های شهر دهدشت به‌خاطر سهل‌انگاری پیمانکاران و بی‌توجهی آنها نیمه‌کاره رها شدند.

سید عبدالعزیز موسوی افزود: ورودی جاده طولیان بیش از چندسال است که تعطیل شده است و پیمانکار نیز بخشی از پروژه را به‌صورت بی‌کیفیت انجام داده است تا جایی که دهانه پل با اولین بارندگی از بین رفته است.

وی با اشاره به نیمه‌کاره رهاشدن طرح نوسازی ورودی‌های دهدشت از سوی پیمانکاران و نهادهای مختلف، خاطرنشان کرد: می‌طلبد مسئولان استانی نسبت به تعیین تکلیف ورودی‌های دهدشت و تخصیص منابع مالی جهت تکمیل شدن آنها همکاری کنند.

معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره عنوان کرد: برای احداث و تکمیل پروژه ورودی دهدشت که چندین سال تعطیل بوده  است نیز از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور اعتباری را برای آن اختصاص دادیم.