ورود ۲ کشتی اقیانوس‌پیما حامل گندم و روغن خام به بندرامام

ورود ۲ کشتی اقیانوس‌پیما حامل گندم و روغن خام به بندرامام

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در چند روز گذشته ۲ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل کالاهای اساسی در مجتمع اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری کردند و در حال تخلیه کالاهای خود هستند.

امید جهان نژادیان با اشاره به پهلوگیری ۲ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل کالاهای اساسی در مجتمع اقتصادی بندر امام در چند روز گذشته اظهار کرد: در حال حاضر یک فروند کشتی با وزن تقریبی ۳۰ هزار تن حامل کالای روغن خام و یک فروند کشتی با وزن تقریبی ۷۰ هزار تن حامل کالای گندم در حال تخلیه محموله های وارد شده هستند.

وی با اشاره به تداوم ورود کالاهای اساسی به کشور عنوان کرد: موجودی کالاهای اساسی در استان و کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد اما حفظ و افزایش ذخایر استراتژیک یکی از اولویت های مهم دولت برای ایجاد امنیت پایدار غذایی است و عملیات ورود و تخلیه کالاهای اساسی مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان کالاهای واردشده به استان را بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن برشمرد و افزود: گندم با مجموع وزنی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بیشترین کالای واردشده توسط این اداره کل است و مابقی کالای وارد شده مربوط به روغن خام بوده که پس از ورود به سرعت به مخازن موجود در بندر امام و کارخانجات روغن کشی انتقال می یابد.