واکنش قیمت خودرو به اتفاق های اخیر

واکنش قیمت خودرو به اتفاق های اخیر

روند بازار خودرو از افت و خیز قیمت ها حکایت دارد.

 بازار خودرو طی 10 روز اخیر بیش از گذشته از مشتری خالی شد و فروشندگان نیز با توجه به اتفاق ها و مه آلود بودن فضا ترجیح می دادند تا دست به عصا حرکت کرده و از عرضه خودروهای در اختیار خود در بازار امتناع می کردند.

حرکت فعالان بازار خودرو را می توان در راستای وضعیت بازار ارز دانست. فعالان حاضر در بازار فردوسی نیز در بازه 10 روزه اخیر فعالیت خود را به حداقل رسانده اند. کاهش داد و ستد در بازار ارز سبب شد تا نرخ ارز نیز نوسان چندانی نکند و شاهد قفل شدن نرخ دلار و یورو در بازار بودیم. مشابه این وضیت را در بازار خودرو دیدیم قیمت محصولات حاضر در بازار طی بازه زمانی یاد شده نیز بدون نوسان باقی ماند.

به نظر می رسد تا زمانی که شرایط از نظر دو طرف عرضه و تقاضا عادی نشوند این وضعیت تداوم خواهد داشت.

اما چنانچه قیمت خودروها را در بازه زمانی یک ماهه مورد بررسی قرار دهیم شاهد هستیم که قیمت ها نوسان محدودی را نشان می دهند.

در میان محصولات پرتقاضای بازار پژو 206 تیپ 2 بیشترین رشد قیمت را به نسبت یک ماه گذشته به خود اختصاص داده است. این خودرو در اوایل شهریورماه 1401 با قیمتی حدود 295 میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه می شد اما این خودرو در دوره زمانی مورد اشاره با رشدی حول و حوش 1.7 درصد با قیمت 300 میلیون تومان در بازار حاضر است. اما پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک در صدر جدول بیشترین افت قیمت در بازه زمانی یک ماهه قرار دارد. این خودرو که به تازگی در بازار خودرو آفتابی شده در روزهای ابتدایی آخرین ماه از فصل تابستان با قیمت حول و حوش 495 میلیون تومان قابل خریداری بود اما این خودرو این روزها با قیمت حدود 470 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. افت حدود 25 میلیون تومانی قیمت پژو 207 دو رنگ نشان می دهد این خودرو طی یک ماه حدود 5 درصد از قیمت خود را از دست داده است.