هواشناسی: گرد و غبار دوباره بوشهر را فرا می‌گیرد

هواشناسی: گرد و غبار دوباره بوشهر را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: درحالی که هنوز ذرات معلق ریزگردهایی که از اوایل هفته جاری بر فضای این استان حاکم شد هنوز بطور کامل پاک نشده است، پیش بینی شده از روز چهارشنبه دوباره این پدیده استان را فراگیرد.

پیام مساعدی روز دوشنبه افزود: همانند روزهای گذشته تمرکز فعالیت این پدیده بیشتر برای مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر خواهد بود.

وی بیان کرد: با این شرایط گروه‎های سنی حساس مانند کودکان و افراد مسن  باید از رفتن به بیرون از منزل و ماندن طولانی مدت در فضای باز اجتناب کنند.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌‎دهد در ساعت‎هایی از وقت امروز تا اوایل شب به سبب وزش باد شمال غربی، دریا در مناطق جنوبی استان بوشهر تا حدودی متلاطم است.

وی اظهار کرد: همچنین به دلیل پایداری جو در استان بوشهر طی امروز و فردا، پدیده گردوغبار باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

مساعدی ادامه داد: همچنین روزهای چهارشنبه تا جمعه در برخی از ساعت‎ها به دلیل عبور امواج ناپایدار جو، با افزایش پوشش ابر، احتمال رخداد ناپایداری‌های موقت جوی بصورت پراکنده در سطح استان و روی دریا دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده  آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با گردوغبار و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‎شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر،  به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل شب در مناطق جنوبی ۱۶  تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی در ساعت‌هایی از وقت امروز تا شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر  پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۰:۲۶ دقیقه بامداد و مد دریا ساعت ۱۶:۵۶ خواهد بود.