تیراندازی‌ها در خوزستان ناشی از درگیری طایفه‌ای و اختلافات ملکی است

سال گذشته بیش از پنج هزار سلاح کشف شد

تیراندازی‌ها در خوزستان ناشی از درگیری طایفه‌ای و اختلافات ملکی است

سید محمد صالحی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، مهم‌ترین مسئله استان را وجود سلاح و مهمات در دست مردم برشمرد و اظهار کرد: اغلب تیراندازی‌ها ناشی از درگیری‌های طایفه‌ای و اختلافات ملکی است که انتظار داریم در رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع شود تا شاهد کاهش نزاع‌ها و استفاده از سلاح در این درگیری‌ها باشیم.

وی افزود: سال گذشته پنج هزار و 100 قبضه سلاح توسط جامعه اطلاعاتی استان خوزستان کشف و ضبط شد که 4113 قبضه آن به همت و تلاش نیروی انتظامی استان بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: در این مدت 11 تن مواد مخدر نیز در سطح استان خوزستان توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد اما آنچه مردم از ما انتظار دارند، کاهش تعداد معتادین متجاهر در سطح شهر است که نیمی از جرائم خرد توسط این افراد صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری دستگاه قضایی استان در راه‌اندازی مرکز بازپروی معتادان ذیل ماده 16، شاهد کاهش این افراد در جامعه و بازپروری و بازگشت سالم آنان به جامعه باشیم.

سید محمد صالحی همچنین خواستار پیگیری دستگاه قضایی در تقویت سامانه‌های پایش تصویری در استان شد و تصریح کرد: با تقویت این سامانه‌ها هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه کشف جرائم، موفقیت چشمگیری حاصل خواهد شد.