هوا در بوشهر سردتر می‌شود

هوا در بوشهر سردتر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر امروز تا اواسط هفته آینده دمای هوا روند کاهشی دارد. 

هادی سالاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ناپایداری‌های جوی به‌صورت پراکنده تا روز جمعه در سطح استان ادامه دارد. در این مدت در برخی از ساعات، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد، غالباً در مناطق شمالی و مرکزی استان، دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از اواخر امروز تا اواسط هفته آینده، همراه با وزش بادهای شدید شمال غربی، سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود. در این مدت دمای هوا روند کاهشی دارد. 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، آسمان را نیمه‌ابری تا ابری، وزش باد و در برخی نقاط غالباً مناطق شمالی و مرکزی استان بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و در برخی نقاط مه صبحگاهی اعلام و عنوان کرد: جهت وزش باد در سواحل و فراساحل شمالی استان شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی استان غالباً جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی ۵۰ کیلومتر در ساعت از شب شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ روی دریا گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سالاری ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰ از شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر، در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ و از اواخر شب ۹۰ تا ۱۸۰ در فراساحل ۲۱۰ سانتی‌متر پیش‌بینی ‌کرد و گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۴۲، جزر ساعت ۰۶:۱۵، مد دوم ساعت ۱۵:۱۶ خواهد بود.