نفت و فوتبال در ایران باهم قهر می‌کنند!

به‌نظر می‌رسد احتمال سقوط زودهنگام 2 تیم پایین‌جدولی لیگ بیست‌ودوم وجود دارد

نفت و فوتبال در ایران باهم قهر می‌کنند!

 هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران با ثبت 2 نتیجه نگران‌کننده و تلخ برای فوتبال‌دوستان جنوبی از جمله طرفداران تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به پایان رسید؛ دوئل مستقیم تیم‌های نفتی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در بازی همزمان، مس کرمان در خانه توانست مقابل نساجی مازندران جشن پیروزی بگیرد تا همه معادلات علیه 2 نماینده استان خوزستان تغییر کند و آن‌ها یک گام دیگر به سقوط به لیگ یک نزدیک شوند.

نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادان در مصاف رودررو در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان مقابل هم قرار گرفتند اما با وجود پی‌ریزی حملات متعدد، خبری از گل نبود و 2 تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند تا دست در دست هم در مسیر سقوط به لیگ یک قدم بردارند. البته که تساوی روز گذشته باعث تغییر در قعر جدول شد و به لطف برتری در بازی رفت و اعمال قانون بازی رودررو، مسجدسلیمانی‌ها توانستند به رتبه پانزدهم صعود کنند و صنعت‌نفت قعرنشین لیگ شد.

روزهای سخت در انتظار نفت مسجدسلیمان؛ «عنایتی» می‌ماند؟

شاگردان رضا عنایتی در تیم نفت مسجدسلیمان در شرایطی ناکام در کسب پیروزی در دربی استان خوزستان بودند که حالا در 4 بازی آینده رقبای بسیار سرسختی را در مقابل خود می‌بینند؛ به طوری‌که نفتی‌ها در دیدار بعدی در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند و سپس در خانه از نساجی مازندران پذیرایی می‌کند اما بعد از دوئل با نساجی، سفری پرماجرا به سیرجان خواهند داشت و برابر گل‌گهر به میدان می‌روند و در مصاف بعدی هم تراکتور تبریز انتظار رویارویی با نفت مسجدسلیمان را می‌کشد.

رضا عنایتی سرمربی جوان نفت مسجدسلیمان از زمان پذیرش هدایت این تیم در 4 مسابقه، 3 امتیاز به‌دست آورده و فقط یک باخت مقابل استقلال آماده این روزها در کارنامه او دیده می‌شود اما با این وجود گویا عنایتی از عدم تحقق وعده‌های مالی مدیران باشگاه رضایت ندارد و دور از ذهن نیست که طی روزهای آینده از سمت خود استعفا دهد و مسجدسلیمانی‌ها در انتظار معرفی چهارمین سرمربی باشند! نفتی‌ها با توجه به ناکامی در دوئل رودررو با مس کرمان، حالا فاصله‌ای 7 امتیازی تا فرار از منطقه قرمز جدول دارند و همین مسئله باعث شده تا شانس نماینده مسجدسلیمان برای بقا در لیگ برتر به حداقل برسد.

«تاوارس» و صنعت‌نفت در مسیر لیگ یک؟

صنعت‌نفت آبادان هم که مسیری کاملاً مشابه هم‌نام مسجدسلیمانی خود را گذرانده، به نظر می‌رسد برای بقا در لیگ برتر امید چندانی ندارد. زردپوشان آبادانی که در نقل‌وانتقالات زمستانه با جذب 4 بازیکن خارجی امیدوار به تغییر روند نتیجه‌گیری تیم‌شان بودند، فعلاً به خواسته‌شان نرسیده‌اند و این ناکامی در رسیدن به هدف باعث شده تا شاگردان ادسون تاوارس همچنان قعرنشین لیگ بیست‌ودوم باشند و نتوانند از منطقه قرمز جدول خارج شوند.

مدیران باشگاه صنعت‌نفت هنوز واکنشی به نتایج ضعیف تیم‌شان نداشته‌اند اما دور از ذهن نیست که سرنوشتی مشابه رضا پرکاس و فیروز کریمی، در انتظار ادسون تاوارس باشد و شاید سرمربی برزیلی هم نتواند تا عید نوروز در صنعت‌نفت دوام بیاورد. طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ تا پیش از سال جدید شمسی، نفتی‌ها باید در مقابل تراکتور و مس رفسنجان قرار بگیرند و احتمال برگزاری دیدارشان با ملوان بندرانزلی هم وجود دارد؛ 3 مسابقه با 3 تیم آماده این روزهای لیگ که مطمئنا کسب پیروزی برابر آن‌ها ماموریت سخت و شاید غیرممکن باشد و بعید نیست که تا پیش از سال جدید، هم صنعت‌نفت به نزدیک‌ترین فاصله تا سقوط به لیگ یک برسد و هم تاوارس ماموریتش در آبادان را تمام شده ببیند.