برای تسریع خط ریلی بوشهر - شیراز از تمام راهکارها استفاده می‌شود

برای تسریع خط ریلی بوشهر - شیراز از تمام راهکارها استفاده می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید خط ریلی بوشهر به‌عنوان طرح مهم و استراتژیک به سرانجام برسد گفت: برای تسریع اجرا خط ریلی بوشهر - شیراز از همه راهکارها استفاده می‌شود.

علی نیکزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، حضور در یادواره شهدا منطقه بادوله دشتی را از اهداف سفر به استان بوشهر دانست و اظهار داشت: خدمت به شهدا و تحقق آرمان‌های شهدا رسالت همگانی است.

وی به طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز پرداخت و افزود: این طرح که در دولت دهم زمان مسئولیت خودم در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و باید به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و استراتژیک به سرانجام برسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به اقدامات اخیر دولت سیزدهم در این زمینه پرداخت و خاطر نشان کرد: از اقدامات اخیر دولت در تأمین منابع تهاتری برای تکمیل زیرساخت‌ها از جمله طرح خط ریلی بوشهر - شیراز انجام شده و در هیئت رئیسه مجلس با حضور استاندار بوشهر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا زمینه تسریع اجرا آن فراهم شود.

نیکزاد یکی از طرح‌های دیگر استان بوشهر را آزادراه دانست و خاطر نشان کرد: آزادراه بوشهر به شیراز نیز یکی از طرح‌های مهم است که نمایندگان و استانداران بوشهر و فارس، پیگیر تحقق این مهم هستند که برای اجرایی شدن آن جلسه تخصصی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع آزادراه‌ها پیش از آنکه منابع اعتباری دولتی باشد افراد واجد شرایط در مباحث تخصصی و فنی و مالی مورد توجه قرار دارد.

نیکزاد با بیان اینکه بخش خصوصی در ساخت این طرح‌ها از محل عوارض آزادراه‌ها اصل و سود منبعی که در اختیار این پروژه‌ها می‌گذارند معمولاً مستهلک می‌شود گفت: سرمایه‌گذاران اجرا این طرح‌ها مورد تأیید هستند چون کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این افراد، بانک‌ها و دولت برای ساخت آزادراه بوشهر - شیراز مذاکره می‌شود و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نیکزاد عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه تلاش می‌شود برای استان مهم و استراتژیک بوشهر که دارای بنادر متعدد، تأسیسات نفت و گاز است کمک‌های لازم برای تأمین بودجه و تسریع اجرا طرح‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: در بودجه سال 1402 هم آنچه که در توان باشد در دولت و مجلس شورای تلاش می‌شود تصویب اعتبارات استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار بگیرد.