رکراکی: سوم شدن هنوز یک اتفاق جدید برای ماست 

رکراکی: سوم شدن هنوز یک اتفاق جدید برای ماست 

سرمربی تیم فوتبال مراکش معتقد است دیدار روز آینده مراکش و کرواسی نسبت به دیدار اول بازتر و کمتر تاکتیکی خواهد بود. 
ولید رکراکی برای آخرین بار از مرکز مطبوعاتی جام جهانی در قطر بازدید کرد؛ مکانی که فیفا برای همه کنفرانس‌های مطبوعاتی پیش از بازی انتخاب کرده است. وقتی او اولین بازی را در 22 نوامبر انجام داد، برای اولین بازی جام جهانی مقابل کرواسی بود. امروز دایره طلایی بازی‌های مراکش به شش بازی رسیده و فقط چهار تیم می توانند این را بگویند و یکی از آنها مراکش چشمگیر است. فقط چهار تیم 7 بازی در جام جهانی تجربه می‌کنند و یکی از آنها مراکش است.
رکراکی در شروع صحبت‌هایش اینطور درباره دیدار برابر کرواسی حرف‌هایش را آغاز کرد:«این فینالی نیست که ما می‌خواستیم، اما یک لحظه عالی برای ما است. البته خستگی یک عامل مهم و تعیین کننده در این مسابقه است. این چالشی است که می خواهیم بر آن غلبه کنیم و رتبه سومی را به دست بیاوریم. هدف این است که به بهترین شکل ممکن کارمان را در این جام تمام کنیم. ما هنوز می‌توانیم یک چیز جدید را امتحان کنیم و آن سوم شدن است. بازیکنانم خوب فهمیده‌اند که سوم شدن با چهارم بودن یکی نیست.
او سپس با اشاره به اینکه بازیکنانش برای کسب مقام سومی جهان انگیزه خاصی ندارند، اضافه کرد: به نظرم شکست خوب هضم شده و لازم نیست انگیزه خاصی برای بازیکنان ایجاد کنیم. ما برای مراکش بازی می کنیم و از این به بعد هر تیمی در آفریقا و هر کسی که می خواهد در جام جهانی بهترین باشد باید ببیند مراکش تا کجا رسیده است. این فینالی نیست که ما می خواستیم بازی کنیم، اما هدف این است که به بهترین شکل تمام شود.»
سوال بعدی از رکراکی درباره کیفیت کرواسی بود و او در این مورد گفت: «می‌دانیم که یکی از بهترین تیم‌های جهان هستند. همانطور که قبل از شروع کار هم می‌دانستیم. خیلی ها فکر می کردند که دالیچ آخرین دوره‌اش است ولی حالا او در بین چهار نفر برتر است. این نشان می‌دهد که واقعا در گروه مرگ قرار داشتیم.»
رکراکی درباره بازی اول برابر کرواسی که با تساوی تمام شد، ادامه داد:« در بازی اول احترام زیادی از سوی هردو تیم وجود داشت و طبیعی بود. این آخرین بازی مودریچ در جام جهانی است و او می خواهد با شکلی شایسته به آن پایان بدهد. او بازیکنی تماشایی است. کاری که او در 38 سالگی انجام می‌دهد قابل توجه است. انتظار یک بازی کمتر تاکتیکی و بازتر را دارم چراکه دو تیم می‌خواهند سوم بشوند. احترام من برای کرواسی فوق العاده است. این کشور چهار میلیون نفری است که بازیکنانی با استعدادهای فوق العاده معرفی می‌کند. قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان برای دو بار متوالی چیز خارق‌العاده‌ای است.»
او سپس درباره شکایت فدراسیون مراکش از داور دیدار نیمه نهایی گفت: فدراسیون کار خود را انجام می دهد. ما نمی‌دانیم. فرانسه برنده شد و من به آنها تبریک می گویم، اما این به این معنی نیست که مراکش از منافع خود دفاع نمی‌کند.»
مربی 47 ساله مراکش که یکی از جوان‌ترین مربیان جام است درباره جام جهانی بعدی نیز مورد سوال قرار گرفت و اینطور پاسخ داد: قرار نیست به جام جهانی بعدی یعنی چهار سال دیگر فکر کنیم. در واقع برای تیمی که وضعیت خود را در آفریقا و جهان تغییر داده، اهداف نزدیک تری وجود دارد.»
رکراکی درباره دیدار برابر فرانسه و شکست مقابل این تیم نیز دوباره حرف زد و در واکنش به این سوال که اگر چیزی را می‌توانست تغییر دهد چه کاری می کرد، گفت:« تنها چیزی که تغییر می‌دهم این است که همه بازیکنانم سالم باشند. درست است که آنها رابیو، پوگبا، کانته و بنزما را در اختیار نداشتند، اما پتانسیل جایگزینی آنها را داشتند. با این حال من چیزی را درباره روش بازی تغییر نمی‌دهم. من یک رقیب هستم و البته فکر می‌کردم که بعد از بردن پرتغال می‌توانیم جام جهانی را ببریم. مطمئن هستم که از آن مسابقه چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت. همیشه باید قبول کنید که فوتبال شما را کجا قرار می‌دهد.» 
درنهایت به عنوان سوال پایانی از سرمربی شگفتی‌ساز جام جهانی قطر درباره فینال آرژانتین و فرانسه هم پرسیده شد که او در واکنش به این سوال بیان کرد:« من بازی را متعادل می‌بینم. با این حال هنوز عناوین زیادی مانده‌اند. اگر امباپه می‌خواهد روزی بهترین بازیکن تاریخ را از تخت بیندازد، فردا روز اوست. این یک فینال است که ما را در سراسر جهان مجذوب خود می‌کند.»