اعتبار ۶ پروژه راهسازی در گناوه و دیلم تأمین شد

اعتبار ۶ پروژه راهسازی در گناوه و دیلم تأمین شد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار اجرا و تکمیل ۶ پروژه مهم راهسازی در شهرستان‌های گناوه و دیلم تأمین شد.

عبدالکریم جمیری عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم تلاش‌های گسترده‌ای داشته‌ایم.

وی با اشاره به نشست خود با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در این نشست در خصوص تأمین اعتبار چند پروژه مهم راهسازی در شهرستان‌های گناوه و دیلم بحث و گفت و گو شد.

جمیری ادامه داد: محور ساحلی بوشهر- گناوه – دیلم به سمت بهبهان یکی از پرترافیک ترین مسیرها و محور ورودی استان از سمت استان خوزستان است که در پاییز و بهار بار ترافیکی بالایی دارد. سه پروژه راهسازی در این محور کلید خورده بود که به دلیل عدم پرداخت مطالبات در حال متوقف شدن هستند.

وی گفت: در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی درخواست اعتبار ۳۳ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های بهسازی و تعریض قطعات اول و دوم محور دیلم به بهبهان و اصلاح گردنه عامری را مطرح کردیم که در این خصوص دستور اقدام صادر کردند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست همچنین تأمین اعتبار لازم برای تکمیل پل جدید سیدرضا در کمربندی شهرستان گناوه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز ۲۵ میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست تکمیل راه روستایی بیدو – دیلم که محل اتصال دو جاده اصلی بهبهان – دیلم و گچساران – دیلم است با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان مورد موافقت رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت و مقرر شد قیر مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه روستایی بیدو – دیلم نیز تأمین شود.

جمیری با بیان اینکه روستاها خط مقدم اقتصاد کشور در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی هستند، اذعان کرد: راه ایمن یکی از مؤلفه‌های پیشرفت در روستاها می‌باشد و باعث مهاجرت معکوس از شهرها به سمت روستاها می‌گردد.

وی افزود: طرح بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی تاجملکی در شهرستان گناوه در هفته دولت به بهره برداری رسید و رضایتمندی اهالی منطقه را در پی داشت.

وی افزود: پیمانکار پروژه همکاری خیلی خوبی برای تکمیل این طرح داشتند ولی تاکنون مطالبات ایشان پرداخت نشده است. در این نشست برای پرداخت مطالبات این پیمانکار نیز رایزنی داشتیم.