نرخ بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد

نرخ بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد
این نرخ فقط در بازه ایام اربعین یعنی ۱۲ تا ۳۰ شهریور است

نایب رئیس کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین را از مبدا پایتخت برای بازه زمانی ۱۲ تا ۳۰ شهریور اعلام کرد.

علی صاحبکار در این باره گفت: قیمت بلیت اتوبوس ۲۵ نفره از تهران تا مهران ۴۴۰ هزار و ۲۵۰ تومان، قیمت بلیت اتوبوس ۳۲ نفره ۳۳۶ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: همچنین قیمت بلیت اتوبوس از تهران تا ایلام برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۳۷۶ هزار و ۲۵۰ تومان و اتوبوس ۳۲ نفره ۳۰۴ هزار و ۵۰۰ تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

‌به گفته صاحبکار، قیمت بلیت اتوبوس از تهران تا کرمانشاه برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۲۹۶ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفره ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۱۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وی تصریح کرد: این نرخ فقط در بازه ایام اربعین یعنی ۱۲ تا ۳۰ شهریور است و قیمت‌ها پس از اربعین به روال عادی باز می‌گردد.

قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین چگونه محاسبه می‌شود؟

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت با توجه به افزایش ۷۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین، هر ۱۰۰ هزار تومان مربوط به سال‌های گذشته، ۱۷۵ هزار تومان محاسبه می‌شود.

شهریار افندی‌زاده -معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی- اعلام کرده بود با توجه به پیش‌بینی پنج میلیون مسافر برای اربعین امسال، ۱.۵ میلیون ظرفیت برای حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه اتوبوس‌ها در مسیر رفت، زائران را به مرز می‌برند و برای سرویس‌دهی بدون مسافر برمی‌گردند و این اتفاق در مسیر برگشت هم تکرار می‌شود، برای اینکه بخش خصوصی متضرر نشود، با احتساب یکسر خالی بودن آنها، ۷۵ درصد افزایش قیمت در این بازه صورت گرفته است.