ناگاموتو: برابر کرواسی باید مثل یک "سامورایی" مبارزه کنیم!

ناگاموتو: برابر کرواسی باید مثل یک "سامورایی" مبارزه کنیم!
ما دوست داریم مانند سامورایی ها بجنگیم

عصر امروز و از ساعت 18:30، دیدار دو تیم ژاپن و کرواسی در چهارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی برگزار خواهد شد. سامورایی‌های آبی که به عنوان تیم صدرنشین از گروه مرگ رقابت‌ها به این مرحله صعود کرده‌اند، انگیزه‌های زیادی برای حضور در جمع هشت تیم برتر جهان دارند.

ستاره و بازیکن باتجربه ژاپنی‌ها، یوتو ناگاموتو مصاحبه جدیدی در آستانه این دیدار انجام داده است که به آن پرداخته‌ایم.

ناگاموتو درباره حذف تلخ دوره قبلی مقابل بلژیک عنوان داشت: البته که من هرگز فراموش نکرده ام و این دیدار همیشه با من بوده، گاهی اوقات ناگهان چیزهایی از آن بازی به یاد می آورم.

یوتو ادامه داد: چهار سال گذشته برای من بسیار سخت بود، فکر من همیشه به جام جهانی قطر بود، اما ما بر آن چهار سال چالش برانگیز غلبه کردیم و فکر می کنم از نظر روحی و جسمی رشد کردیم.

از سال 2008، من حدود 15 سال در روند جام جهانی شرکت کرده‌ام، اما تا آنجا که می‌بینم، این تیم قوی‌ترین تیم در تاریخ حضور ژاپن در جام جهانی است.

ما قصد داریم کرواسی را شکست دهیم و از یک منظره جدید لذت ببریم و من مشتاقانه منتظر فریاد زدن "براوو" هستم.

بازیکن سابق اینتر درباره بازی آلمان گفت: قبل از بازی آلمان، در ایتالیایی کلمه "couragio" وجود دارد که به معنای "شجاعت" است، بنابراین من با هر بازیکن دست دادم و با هم گفتیم "couragio".

من فکر می کنم همه بازیکنان این بازی "شجاعت" را نشان می دهند، گاهی اوقات در زمین یا روی نیمکت، اما جو روی نیمکت نیز بسیار خوب است. من واقعاً می توانم احساس کنم که متحد هستیم و این نقطه قوت ژاپن است. فکر می کنم متحدترین تیم در این جام جهانی هستیم.

من دیگر نیازی به گفتن "کوراجیو" ندارم، آنها به اندازه کافی پرشور هستند و من مطمئن هستم که فردا بازی بسیار پرشوری را به جهان نشان خواهیم داد. ما برنده خواهیم شد.

بازیکن کهنه‌کار ژاپنی ادامه داد: قبلاً اشاره کردم که ما از تشبیه سامورایی ها استفاده می کنیم، قبل از رفتن به نبرد، سلاح های خود را جلا می دهند، تکنیک های خود را بهبود می بخشند، اما اگر در طول نبرد بترسند، نمی توانند به درستی از آنها استفاده کنند. فوتبال هم همین است.

البته، تاکتیک ها مهم هستند، اما مهم نیست که چقدر آنها را بهبود بخشیم، اگر در زمین بترسیم، این چیزها بی فایده است. اولین چیزی که نیاز داریم شجاعت است. فردا می خواهیم نشان دهیم که چقدر شجاعانه و مثل سامورایی‌ها می جنگیم.

بله، من کسی هستم که البته اغلب در مورد سامورایی ها صحبت می کنم. در جهان، سامورایی های ژاپنی بسیار معروف هستند، بنابراین ما دوست داریم مانند سامورایی ها بجنگیم. من فکر می کنم این یک فرصت عالی است تا نشان دهیم چگونه می توانیم مثل سامورایی جنگید و برنده شد.