ممنوعیت پذیرش وکالتنامه در شهرک‌های صنعتی

ممنوعیت پذیرش وکالتنامه در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ممنوعیت پذیرش وکالتنامه و قولنامه قراردادهای حق انتفاع اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای اعمال برنامه‌های نظارتی ویژه مقابله با دلالی خبر داد.

سید مصطفی هاشمی با اشاره به اینکه طرف‌های قرارداد با این شرکت باید بر اساس دفترچه قرارداد، زمین تخصیصی را صرفاً برای همان منظوری که در روز انعقاد  قرارداد متعهد شده اند، مورد استفاده قرار دهند، گفت: تازمان پایان کار و بهره برداری هیچ گونه مالکیتی نسبت به این اراضی ندارند.

وی افزود: برخی افراد با اطلاع کامل از این ممنوعیت و با اهداف سودجویانه از طریق حضور در مشاورین املاک و یا دفاتر اسناد رسمی اقدام به تنظیم اسناد نظیر وکالتنامه به منظور خرید و فروش زمین می‌کنند که این موضوع فاقد وجاهت قانونی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ماده ۱۰قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: برای صدور وکالتنامه و نقل و انتقال اراضی، دفاتر اسناد رسمی مکلف به اخذ مجوز کتبی از شرکت شهرک‌های صنعتی هستند.

هاشمی تاکید کرد: با ابلاغ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، از این پس وکالتنامه‌های دفتر اسناد رسمی  در اراضی که ساخت سالن تولید آنها به اتمام نرسیده باشد و فاقد مجوز کتبی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس باشد، پذیرش نخواهد شد و از اخذ اسناد مالی و تعهدی به غیر از طرف‌های قرارداد بخصوص افراد دارای وکالتنامه ممانعت به عمل می‌آید.