معاون وزیر راه: مراحل مطالعاتی طرح دسترسی زمینی بین ایران و قطر آغاز شد

معاون وزیر راه: مراحل مطالعاتی طرح دسترسی زمینی بین ایران و قطر آغاز شد

علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ظهر یکشنبه در بازدید از بندر بوشهر و طرح توسعه جزیره نگین اظهار داشت: بنادر استان بوشهر در زمینه صادرات و واردات دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند و بخش عمده‌ای از صادرات کشور از بنادر این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی صادرات و واردات در بندر بوشهر نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: انتقال کالا از بنادر ایران به مرزهای کشورهای همسایه ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه تصریح کرد: افزایش ۲۰۰ درصدی انتقال کالا از بنادر به مرزها در ماه‌های اخیر نوید دهنده رونق اقتصادی است که با کمک همه جانبه دولت ضمن افزایش رونق تجارت دریایی شاهد توسعه زیربناها و زیرساخت‌های بندری هم خواهیم بود.

وی با اشاره به بررسی راهکارهای حمایت ایران از برگزاری جام جهانی در کشور قطر بیان کرد: سفر رئیس جمهور به قطر نقطه عطف تاریخی در همکاری مشترک دو کشور است که باید از این فرصت استفاده شود.

صفایی با اشاره به امضای سه سند در حوزه سازمان بنادر و دریانوردی بین ایران و قطر افزود: اجرایی شدن این اسناد آثار اقتصادی مفید برای کشور دارد و در رفع بسیاری مشکلات راهگشا است.

وی از رفع مشکلات تردد دریایی بین ایران و قطر خبر داد و اضافه کرد: مراحل مطالعاتی یک طرح بزرگ بندری آغاز شده که دسترسی زمینی به کشور قطر است که وزارت راه و شهرسازی متولی اجرا آن است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح‌های زیرساختی در بنادر شمالی استان بوشهر سرعت می‌گیرد و در این سفر بازنگری و اصلاحات بخشی از مطالعات این بنادر مورد توجه قرار می‌گیرد و در کوتاه مدت مشکلات برطرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته با کاهش ورود کالا به بندر بوشهر از رونق این بندر کاسته شد، اما با گشایش‌های ایجاد شده در سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای همسایه شاهد افزایش ترافیک و تردد دریایی در زمینه صادرات و واردات دریایی هستیم.