معاون استانداری: بانک‌های بوشهر تا پایان تیر تسهیلات مصوب را پرداخت کنند

معاون استانداری: بانک‌های بوشهر تا پایان تیر تسهیلات مصوب را پرداخت کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: بانک‌های استان تا پایان تیر فرصت دارند تا تسهیلات مصوب شده را پرداخت کنند.

علی باستین اظهار کرد: در راستای تکلیف بانک‌ها به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و نظارت بر پرداخت و هزینه‌کرد تسهیلات تکلیفی، کارگروهی در همه استان‌ها به دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده است.

وی افزود: در صورت جذب این اعتبارات، می‌توانیم از اعتبار سایر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به تفکیک سهمیه اعتبار استانی به دو بخش بدون نفت و با نفت، گفت: در سال ۱۴۰۰ استان بوشهر حدود ۶۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بدون نفت داشته که تاکنون در قالب ۱۸۸ طرح بزرگ و کوچک در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و خدمات جذب شده و ار سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

باستین با بیان اینکه در کارگروه استانی مقرر شد که بانک‌های عامل باید تا ۲۰ تیر تمام پرونده‌های تصویب شده را پرداخت کنند، افزود: به تازگی ۹۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نفت برای ۴ طرح تصویب شده است که ۹۰۰ میلیارد ریال آن برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی در اختیار شرکت توزیع نیروی برق قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه ۳ طرح مهم سرمایه‌گذاری صنعت نفت نیز مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ شده‌اند یادآور شد: طرح توسعه پالایشگاه پیشگامان سیراف، استحصال و تصفیه آلاینده‌های حاوی گوگرد و احداث یک مینی پالایشگاه در شهرستان تنگستان، سایر طرح‌های مصوب بخش نفت استان بوشهر هستند. 

رئیس کارگروه تسهیلات تبصره ۱۸ استان بوشهر در خصوص تسهیلات حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ابراز کرد: در جلسه روز گذشته، علاوه بر طرح‌های بخش نفت، با توجه به شعار سال و اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان ۴ طرح فناورانه نیز به مبلغ ۲۱۳ میلیارد ریال به تصویب رسید.

وی افزود: پیش از این، ۲۱ طرح دیگر به مبلغ تسهیلات حدود ۱۳۳ میلیارد ریال به تصویب رسیده و پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تاکید کرد: متقاضیانی که طرح‌های آن‌ها در کارگروه به تصویب رسیده و به بانک‌ها ارسال شده هر چه سریعتر به بانک‌ها مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.