مشکلات ۶۳۷ واحد تولیدی فارس در کارگروه رفع موانع تولید رفع شد

شناسایی بنگاه‌های اقتصادی ‌دارای مشکل از اولویت‌های سازمان صمت فارس است

مشکلات ۶۳۷ واحد تولیدی فارس در کارگروه رفع موانع تولید رفع شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، موانع و مشکلات پیش روی ۶۳۷ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی استان رفع شد.

حمید رضا ایزدی، شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شیراز افزود: طی مدت مذکور در مجموع ۳۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد که که از ۷۰۸ مصوبه این جلسات ۵۸۵ مصوبه اجرایی شده و ۱۰۳ مصوبه نیز در دست اقدام است.

او ادامه داد: همچنین در این مدت، ۸۲ درصد از مصوبات این کارگروه اجرایی و منجر به حفظ سرمایه و اشتغال بنگاه های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات استان شده است.

وی، تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در حدود اختیارات قانونی دستگاه‌های عضو کارگروه و با رعایت قوانین و مقررات لازم الاجرا دانست و اظهار داشت: این کارگروه ظرفیتی مناسب برای رونق کسب و کار در حوزه اقتصادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: وزارت صمت و سازمان صمت در استان پیگیری، شناسایی، رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف تداوم ‌تولید، صادرات، کارآفرینی، حفظ حیات اقتصادی، تثبیت و توسعه اشتغال و صیانت از نیروی کار دنبال می‌کند.

ایزدی، شناسایی بنگاه‌های اقتصادی ‌دارای مشکل را از اولویت‌های سازمان صمت فارس دانست و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون و به منظور رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مصوبات متعددی در جهت تامین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تامین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی، رفع مشکلات ارزی در کارگروه تسهیل استان تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکل در فارس می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب به آدرس behinyab.ir نسبت به ثبت نام جهت بررسی مشکلات آنها در کارگروه تسهیل اقدام کنند.