مرگ عجیب یک کودک در شوش

مرگ عجیب یک کودک در شوش

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش گفت: یک کودک دو ساله شوشی بر اثر سقوط درون سطل پر از آب کولر جانش را از دست داد.

فیض‌الله دیناروند اظهار کرد: در یکی از روستاهای شوش کودکی در سطل آبی که خانواده برای خروج آب کولر دو تیکه خود قرار داده بودند، سقوط کرد.

وی افزود: خانواده پس از مدتی متوجه غیبت کودک خود شدند و پس از جست‌وجو نیز کودک را در حالت خفگی کامل در سطل آب پیدا می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش ادامه داد: این کودک بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شود ولی عملیات احیا مؤثر واقع نشده و کودک جان خود را از دست داد.

وی عنوان کرد: حداکثر ۱۰ دقیقه پس از غرق‌شدگی، عملیات احیا و بازگرداندن تنفس را می‌توان انجام داد و اگر زمان بیشتر از این زمان شود، عملیات احیا موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

دیناروند هشدار به خانواده‌ها اضافه کرد: با توجه به فصل گرما و وجود کانالهای کشاورزی متعدد روباز در حاشیه شهرها و روستاها و همچنین وجود سه رودخانه در سطح شهرستان شوش حتماً مراقب فرزندان خود باشند تا شاهد حوادث ناگوار غرق‌شدگی نباشیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش با اشاره به فوت دو کودک دیگر بر اثر گزش مار و سقوط از بام گفت: از همشهریان درخواست می‌شود ضمن رعایت مسائل احتیاطی در این زمینه از جمله حفاظ گذاری پشت بام‌ها و راه پله‌ها به منظور پیشگیری از سقوط کودکان و بهسازی محیط زندگی اقدام کنند.