مرغ نیمایی ۱۰ روز دیگر به بازار می‌آید

مرغ نیمایی ۱۰ روز دیگر به بازار می‌آید

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌هایی که تولید آن‌ها با ارز نیمایی انجام شده وارد بازار خواهد شد.

 حبیب اسدالله نژاد با اشاره به اینکه از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌هایی که تولید آنها با ارز نیمایی انجام شده وارد بازار خواهند شد، اظهار داشت: با این شرایط قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده بین نزدیک به ۵٠ هزار تومان است که حدود ۶٠ درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت عرضه مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است، گفت: اگر قیمت‌های بازار واقعی نشود تولیدکنندگان زیان می‌کنند و تولید مرغ در کشور با آسیب بسیار جدی مواجه خواهد شد.

 مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه تسهیلات بانکی که قرار بود بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ای در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد، فقط ۳۰ درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: در صورت حفظ قیمت فعلی مرغ و ورود آن با ارز نیمایی از اواخر هفته بعد، شرایط تولید اقتصادی نبوده و به زیان تولیدکننده است. این تسهیلات جنبه حمایتی ندارد و فقط برای جبران زیان می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و مرغدار را مقروض سیستم بانکی نگه دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: علاوه بر این قرار بود در پرداخت تسهیلات، استعلام گرفته نشود و بدهی‌های قبلی به صورت فریز شده باشد اما وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و به همین دلیل تولید کنندگان نیازمند تسهیلات، برای استمرار تولید قادر به دریافت این تسهیلات نیستند.