شهرک نشینان در داراب، یارانه‌های خود را برای حفر چاه دادند

شهرک نشینان در داراب، یارانه‌های خود را برای حفر چاه دادند

فرماندار ویژه داراب، شهرک غدیر نوایگان را به واسطه اجرای ۲۳ طرح خیرین، نمونه‌ای از خودکفایی در کشور برشمرد و گفت:‌ اهالی این شهرک، در اقدامی جالب توجه با جمع آوری پول ۲ ماه یارانه همه اهالی، چاه آبی در مجاورت روستا حفر کردند تا آب سالم را به ساکنان این شهرک برسانند.

فرهاد سعدی افزود: شهرک غدیر نوایگان که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است امروز شهرکی نمونه در کشور محسوب می شود و اجرای ۲۳ پروژه با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین این شهرک را زبانزد خاص و عام کرده است.

وی با اشاره به جمعیت ۴۰۰ خانواری و یک هزار و پانصد نفری شهرک غدیر نوایگان ادامه داد: تعدادی از اهالی روستای نوایگان به دلیل تکمیل ظرفیت این روستای تاریخی و کوهستانی به محل جدید واقع در ۳۵  کیلومتری مرکز شهر داراب جابجا شده و شروع به ساخت یک شهرکی نموده که امروز در کشور حرف برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از پروژه های مهم و لازمه مردم توسط خیرین و اهالی ساخته و برخی از آنها هم اکنون نیز در حال احداث است که می تواند نیازهای ضروری مردم این منطقه و حتی روستاهای اطراف را فراهم آورد.

حسین خالقی خیر نیک اندیش و هماهنگ کننده پروژه های خیرساز نیز خاطرنشان کرد: پس از اینکه اهالی به منطقه فعلی کوچ کردند نیازهایی را احساس کردند که اگر قرار با منتظر بمانند تا دولت ها برایشان کاری انجام دهند تا امروز شاید کمترین امکانات را داشتند ولی امروز حتی به بقیه روستاهای اطراف خدمت ارائه می کنند.

وی از مهترین اقدامات صورت گرفته در این شهرک را ساخت درمانگاه امام حسین (ع) توسط حاج علی جباری اشاره کرده و گفت: این درمانگاه سال ۱۳۹۷ با بهترین تجهیزات و امکانات شامل پزشک؛ ماما؛ داروخانه؛ دندانپزشکی و ... افتتاح گردید.

خالقی به ساخت دبیرستان دخترانه توسط حاج محمدرضا حاکمی و حاج علی جباری؛ سالن ورزشی توسط حاج کریم ظریف و مشارکت نوسازی مدارس؛ ساختمان پیش دبستانی و مهدکودک توسط حاج قاسم باقری؛ کتابخانه توسط مرحوم غلامحسین فرخنده؛ ساخت مسجد؛ حسینیه و زینبیه؛ غسالخانه و سردخانه میت؛ اهدا خودرو حمل متوفی؛ سالن جهت برگزاری مراسم؛ آسفالت جاده بین روستا؛ ساخت ساختمان مخابرات؛ ساخت پایگاه اورژانس؛ توسط سایر خیرین اشاره کرد.

محمدحسن انصاری دهیار شهرک غدیر نیز  عنوان کرد: مردم این شهرک در کارهای خیرخواهانه نظری جمعی دارند و در برخی موارد همه مردم پای کار آمده تا گره ای از مشکلات باز کنند.

وی به حضور پر رنگ این اهالی در جشن های گلریزان سالهای متمادی اشاره کرده و افزود: همه ساله مردم این شهرک با پرداخت بیشترین سهم از جشن گلریزان جایگاه خاصی در این مراسم دارند و این اقدامشان سبب آزادی زندانیان متعددی که جرائم غیر عمد دارند شده است.

انصاری در خصوص صندوق قرض الحسنه این شهرک نیز گفت: در سه ماهه اول امسال بیش از ۲۰ میلیارد ریال وام جهت ازدواج؛ ساخت مسکن؛ تحصیل و ... پرداخت شده تا کمکی به نیازمندان این شهرک باشد.

شهرک غدیر در فاصله ۳۵ کیلومتری داراب و شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان فارس واقع شده است.