مخالفت دولت با افزایش حقوق سربازان

در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد

مخالفت دولت با افزایش حقوق سربازان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی موارد مربوط به افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت:‌ همچنین پیشنهادی در خصوص افزایش حقوق سربازان مطرح شد که کمیسیون اجتماعی موافق و دولت مخالف با این پیشنهاد بود.

حسن لطفی در تشریح جلسه امروز دوشنبه (۱۰ بهمن) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اصلی جلسه امروز کمیسیون بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ در رابطه با افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت بود.

وی در رابطه با پیشنهادی در رابطه با افزایش حقوق سربازان متاهل و مجرد تصریح کرد: این موضوع نیز در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مطرح شد که دولت مخالف با این موضوع بود.

نماینده رزن عنوان کرد: اما نظر کمیسیون اجتماعی در خصوص افزایش حقوق سربازان این است که حقوق سربازان افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص مهمانان حاضر در جلسه امروز این کمیسیون گفت: نمایندگان از سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور، سازمان های بازنشستگی، وزارت کشور و سازمان بهزیستی در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی حضور داشتند.

پیشنهادات ارائه شده از سوی نمایندگان در نشست کمیسیون اجتماعی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، مصوبات امروز این کمیسیون برای تعیین حقوق سربازان مجرد به تفکیک منطقه عملیاتی و غیرعملیاتی و متاهل برای درج در بودجه ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

عباس گودرزی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده از سوی نمایندگان در نشست امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای درج در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: در این نشست نحوه افزایش حقوق سربازان متاهل و مجرد مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد.

نماینده بروجرد ادامه داد: در نهایت در خصوص افزایش حقوق سربازان در بودجه ۱۴۰۲ تصویب گردید که ارقام مطرح شده به عنوان پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارجاع شود تا در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس و تایید شورای نگهبان اعمال گردد.

وی گفت: بر اساس این پیشنهاد برای سربازان مجرد منطقه غیرعملیاتی ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان و برای سربازان مجرد منطقه عملیاتی مبلغ ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای درج در بودجه ۱۴۰۲ تعیین شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در این پیشنهاد آمده است که برای سربازان متاهل نیز مبلغ ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان تعیین شود.