مجروح و معلول شدن بیش از ۴ هزار نفر در تصادفات نوروزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: محورهای منتهی به استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان جزو پرترددترین محورها بعد از محورهای شمالی هستند. با توجه به اینکه در محورهای شمالی هوا سرد شده است، تمایل هموطنان برای سفر به جنوب بیشتر شده است.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ترددها در محورهای شمالی بسیار پرتراکم است. در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد افزایش تردد داشته‌ایم و حتی در برخی از محورهای شمالی این افزایش تردد به ۸۰ درصد هم می‌رسد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، محورهای منتهی به استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان جزو پرترددترین محورها بعد از محورهای شمالی هستند. با توجه به اینکه در محورهای شمالی هوا سرد شده است، تمایل هموطنان برای سفر به جنوب بیشتر شده است.

وی افزود: تا به امروز متأسفانه ۲۰۲ نفر از هموطنان در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و ۴ هزار و ۳۰۰ نفر مجروح و معلول شده‌اند.

هادیانفر گفت: ۶۷ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری است و این نشان‌دهنده آن است که رانندگان عادت به رانندگی در شهر دارند و نمی‌توانند در مسیرهای طولانی رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: محورهای استان‌های اردبیل و استان‌های کوهستانی برای سفر شرایط سختی دارند و تردد بدون تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر نیست.