متقاضیان مسکن ملی چقدر فرصت دارند؟

متقاضیان  مسکن ملی چقدر فرصت دارند؟

 فرصت ثبت نام در سامانه نهضت ملی  مسکن که از ۲۸ مهرماه آغاز شده بود و چند مرحله تمدید شد فردا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. محمود محمودزاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: که این زمان تمدید نخواهد شد و وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی و بررسی‌های حقوقی است تا ثبت نام از افراد مجرد را آغاز کند.

در فراخوان مرحله اول طرح نهضت ملی مسکن تا روز ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار نفر در سامانه این طرح به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کرده‌اند.

پالایش متقاضیان هم‌زمان با ثبت‌نام در حال انجام است. پاسخ اولیه تمامی استعلامات از جمله نداشتن سابقه فرم «ج»، سابقه مالکیت و تسهیلات بانکی خرید و ساخت به طور کامل در سامانه آمده است.

امکان ثبت نام مجردها تا پایان دی‌ماه فراهم می‌شود

تازه‌ترین وضعیت پیشنهاد ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن را از محمودزاده پیگیری کردیم که گفت: دستورالعمل‌ها و بررسی‌های حقوقی ثبت نام از افراد مجرد آماده شده که مباحث آن در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است. باید تاییدیه نهایی را بگیریم و انشاءالله تا قبل از پایان دی‌ماه امکان ثبت نام از افراد مجرد را فراهم می‌کنیم.

در حال حاضر ثبت‌نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی وآقایان مجرد بالای ۴۵ سال در سامانه میسر است. پس از ابلاغ دستورالعمل، افراد مجرد می­‌توانند ثبت ­نام کنند اما در زمان تحویل واحد باید متأهل باشند.

ثبت‌نام در ۷۲۶ شهر در حال انجام است و در ۶۷۴ شهر هنوز ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن آغاز نشده است. بازگشایی دیگر شهرها برای اجرای نهضت ملی مسکن نیز در دستور کار قرار گرفته که طی دو مکاتبه در ۲۹ آبان و ۲۷ آذر امسال نیازهای مربوط به تجهیز و توسعه سامانه اعلام شده است. به محض تأمین این موارد آمادگی ثبت­‌نام در تمام شهرها وجود دارد.