مالکان خانه‌های خالی در استان فارس نسبت به ثبت اطلاعات مالکیت خود اقدام کنند

مالکان خانه‌های خالی در استان فارس نسبت به ثبت اطلاعات مالکیت خود اقدام کنند

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: آن دسته از شهروندان استان که مشمول مالیات خانه‌های خالی بوده و پیامک دریافت کرده‌اند، ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات مربوط به سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.

محمود رضا طالبان روز شنبه با اعلام این فرصت ۱۰ روزه به مالکان افزود: با توجه به آغاز فرآیند گرفتن مالیات از خانه‌های خالی، تمام مشمولان این طرح که پیامک سازمان امور مالیاتی کشور را دریافت کرده‌اند می‌بایست حداکثر ظرف ۱۰ روز با مراجعه به سامانه املاک و اسکان ملی کشور به آدرس amlak.mrud.ir نسبت به بروزرسانی اطلاعات سکونت و مالکیت خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود مشمولان این طرح می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir  و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند.
او اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه‌های گذشته، یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی می‌شود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد و لذا اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد، مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی می‌شوند.