تجهیز کارگاه‌های اشتغال‌زایی در زندان عادل آباد

تجهیز کارگاه‌های اشتغال‌زایی در زندان عادل آباد

محمدهادی ایمانیه با همراهی مدیران دستگاه قضایی در فارس، از زندان عادل آباد شیراز بازدید و اقدامات لازم برای آزادی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد را مورد بررسی قرار داد.

استاندار فارس گفت: کارگاه اشتغال زندانیان برای بانوان و آقایان در زندان با کمک خیران و استانداری، تدارک دیده شده که تجهیز و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با تاکید بر توجه به سلامت زندانیان، بیان کرد: با کمک خیران برای تجهیز زندان عادل آباد به دستگاه سونوگرافی و ارسال نتایج به آزمایشگاه‌های خیریه برای سلامت بیشتر زندانیان هماهنگی‌هایی انجام شد.

او خاطرنشان کرد: برای تجهیز کارگاه تولیدی زندان عادل آباد شیراز هم به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تهیه دستگاه سونوگرافی و آزمایش هم خیران ورود می‌کنند تا اشتغال و سلامت زندانیان هم بیش از گذشته ارتقاء یابد.

ایمانیه بر امکان برخورداری زندانیان از پزشک خانواده مخصوص زندان تاکید کرد و گفت: با این شرایط هم سلامت زندانیان تامین می‌شود و هم برای دارو و درمان هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه برای آزادی ۴۰ نفر از بانوان و ۱۴ نفر از آقایان برنامه ریزی انجام شده، افزود: برای آزادی این تعداد، احتیاج به بیش از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار است که با کمک دادگستری، امور زندان‌ها، اتاق بازرگانی و استانداری از طریق کسب رضایت، اعسار و پرداخت مالی، تامین می‌شود.

ایمانیه اظهار کرد: ۱۹۶ میلیون تومان برای آزادی ۱۴ نفر آقا و ۵۱ میلیارد هم برای آزادی بانوان مورد نیاز است که با توجه به صحبت انجام شده نصف مبلغ را از طریق رضایت؛ ۱۵ میلیارد اعسار و مابقی با کمک استانداری و اتاق بازرگانی به تدریج پرداخت می‌شود.