قتل عام کودکان دبستانی در تگزاس

قتل عام کودکان دبستانی در تگزاس

منابع خبری از تیراندازی در مدرسه‌ای ابتدایی در ایالت تگزاس آمریکا و کشته شدن دست‌کم ۲۱ نفر در این حادثه خبر دادند.

ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد در تیراندازی در دبستانی در شهر  یووالد در ایالت تگزاس آمریکا دست‌کم ۱۹ دانش آموز و دو بزرگسال کشته شدند.

شبکه خبری الجزیره نیز در این باره گزارش داد که تیراندازی در داخل این مدرسه ابتدایی حوالی ساعت ۱۲:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی تگزاس روی داده است.

مرگبارترین حمله از زمان حادثه مشابه کنتیکت

فرماندار تگزاس اعلام کرده است که مظنون یک جوان ۱۸ ساله ساکن یووالد است.  تیرانداز وارد مدرسه ابتدایی شد و به یک کلت و احتمالاً یک اسلحه بزرگتر مسلح بود. ۲ افسر پلیس در جریان تیراندازی با مظنون زخمی شدند، اما جراحات آن‌ها جدی نیست.

فرماندار ایالت تگزاس در نشستی خبری گفت: گمان می‌رود که فرد مسلح ۱۸ ساله، پیش از اینکه به مدرسه ابتدایی راب در هنگام ظهر حمله کند، مادربزرگش را هدف گلوله قرار داده باشد. مظنون حادثه که سالوادور راموس نام دارد از ساکنان محلی و شهروند آمریکایی است.

فرماندار با اعلام کشته شدن مظنون حادثه گفت: اعتقاد بر این است که او در این تیراندازی با اقدام افسران امنیتی که به این حمله واکنش نشان می‌دادند، کشته شده باشد.

پلیس تگزاس نیز درباره این شخص گفت: به نظر می‌رسد تیرانداز مدرسه به تنهایی عمل کرده است.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای درباره این حادثه اعلام کرد: رئیس‌جمهور بایدن از اخبار وحشتناک مربوط به تیراندازی در مدرسه ابتدایی در تگزاس مطلع شده است.

اعلام سه روز عزای عمومی و نیمه برافراشته شدن پرچم آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بر اساس دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علاوه بر سه روز عزای عمومی، پرچم های آمریکا بر فراز همه ساختمان های دولتی در داخل و خارجی این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمد. پرچم آمریکا بر فراز کاخ سفید هم نیمه برافراشته شد.

نماینده کنگره: زندگی در ترس از اسلحه را نمی‌پذیریم

نیکیما ویلیامز، نماینده کنگره آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی در یک مدرسه گفت: دیگر بس است و ما زندگی در ترس از خشونت اسلحه را نمی‌پذیریم.