فیلم| لحظه انفجار پل کریمه/ بالا گرفتن آتش جنگ روسیه و اوکراین

فیلم| لحظه انفجار پل کریمه/ بالا گرفتن آتش جنگ روسیه و اوکراین
ساکنان منطقه با صدای انفجاری مهیب در پل کریمه از خواب بیدار شدند

در شرایطی که تنش‌های اوکراین و حامیان غربی این کشور با روسیه ادامه دارد، آتش‌سوزی و فرو ریختن بخشی از پل کریمه خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای و برخی منابع محلی در روسیه با انتشار فیلم‌ها و تصاویری از پل کریمه گزارش دادند، این پل آتش گرفته و بخشی از سازه آن فرو ریخته است.

سه روز بعد از اظهارنظر مقام ارشد پنتاگون درباره توانایی اوکراین برای حمله به اهداف روسیه در کریمه، پل این شبه جزیره آتش گرفته است.

کانال تلگرامی «کرچ اینفو» در ساعت ۰۶:۲۹ صبح امروز به وقت محلی از وقوع انفجار و آتش سوزی در پل کریمه خبر داد؛ پلی که این شبه جزیره را به خاک روسیه متصل می‌کند.

این رسانه شبکه اجتماعی به نقل از شاهدان عینی خبر داد، ساکنان منطقه با صدای انفجاری مهیب در پل کریمه از خواب بیدار شدند.

در یکی از تصاویری که از آتش سوزی منتشر شده است، حداقل دو شعله یکی در خط ریلی پل کریمه و یکی دیگر در نزدیکی آن دیده می‌شود.

«اولِگ کریچکوف» مشاور رئیس منطقه کریمه به خبرگزاری تاس روسیه گفت، «بر اساس اطلاعات اولیه، یک مخزن سوخت در یکی از بخش‌های پل کریمه آتش گرفته است».

سخنگوی مدیریت بزرگراه‌های فدرال آژانس فدرال جاده روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد، به دلیل حادثه امروز، عبور و مرور وسایل نقلیه از پل کریمه به تعلیق درآمده است.

اواخر مرداد ماه سال جاری بود که مشاور رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که کی‌یف قصد دارد پل کریمه را تخریب کند.

«میخائیل پودولیاک» در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» این پل را که کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، «غیرقانونی» خواند و گفت: «این گونه اشیاء باید نابود شود».

با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار در پل کریمه، «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد که یک واگن روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار کار نیروهای عملیات ویژه اوکراین باشد.