شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با کمبود نیروی انسانی مواجه است

شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با کمبود نیروی انسانی مواجه است

نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان ماهشهر گفت: راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی مطالبه مردم ماهشهر است و به هیچ عنوان از خواسته به حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

حبیب آقاجری اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری انجام شده مرکز آموزش عالی سلامت بندر ماهشهر، با یک رشته به بهره‌برداری رسید و مطابق با وعده مسئولان، قرار بود در این ترم ۲ رشته دیگر به آن افزوده شود که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد رشته‌های مرکز آموزش عالی سلامت بندر ماهشهر را افزایش دهد از ظرفیت‌های این شهرستان برای ارتقای این مرکز و راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی استفاده خواهد شد.

نماینده ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) در ادامه به بهره برداری از چهار طرح بهداشتی و درمانی در بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: در دوره نهم مجلس راه‌اندازی بخش ان.آی.سی.یو بیمارستان حاجیه نرگس معرفی  (بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان) پیگیری و راه‌اندازی شد.

آقاجری در خصوص بخش سی.سی.یو جدید بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندر ماهشهر گفت: قرار بود ظرفیت این بخش به ۱۸ تخت‌ افزایش یابد که این اقدام صورت نگرفته و انتظار می‌رود مسئولان بهداشت و درمان در این خصوص پاسخگو باشند.

 گفتنی است چندی پیش چهار طرح بهداشت و درمان شامل بخش ان.آی.سی.یو  با ظرفیت ۱۳ تخت و اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد ریال و بخش سی.سی.یو بیمارستان حاجیه نرگس معرفی با ظرفیت ۱۲ تخت و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال همچنین ۲ پایگاه خدمات جامع سلامت در مناطق انتهای خیابان آیت‌الله سعیدی و فاز هفت بندر ماهشهربه بهره برداری رسید.