فعالیت میدان میوه و تره‌بار شهرداری بوشهر از سرگرفته شد

فعالیت میدان میوه و تره‌بار شهرداری بوشهر از سرگرفته شد
بندر بوشهر در چند سال اخیر از میدان میوه و تره بار بی بهره بوده است

فعالیت میدان میوه و تره بار شهرداری بندر بوشهر پس از گذشت حدود پنج سال روز سه‎شنبه در آئینی با حضور شماری از مسئولان از سرگرفته شد.

شهردار بوشهر روز سه شنبه در این آئین اظهار کرد: میدان یاد شده دارای ۱۳ سوله با متراژ ۱۷۰ مترمربع و دارای امکانات زیربنایی مانند بنا، سه اتاق و سرویس‎های بهداشتی است.

حسین حیدری افزود: پیمانکار برای مدت ۶ ماه از پرداخت اجاره بهاء معاف شده تا از توانایی لازم برای عرضه میوه و تره بار برخوردار باشد.

وی ادامه داد: میدان میوه و تره‌بار همه هفته از شنبه تا پنجشنبه فعال خواهد بود.

شهردار بوشهر تصریح کرد: اجرای فعالیت در حوزه مدیریت و توسعه شهری در بوشهر سخت است و بدون تردید در صورت باز نشدن گره ها بوشهر نمی تواند همانند سایر شهرها پیشرفت لازم را داشته باشد.

وی بیان کرد: در سایر شهرها میادین حمل و نقل و میوه و تره بار بهترین فضاها را دارد اما با این وجود، بندر بوشهر در چند سال اخیر از میدان میوه و تره بار بی بهره بوده است.

حیدری ادامه داد: با توجه به نیاز شهروندان پس از کش و قوس های فراوان بود که بالاخره میدان میوه و تره بار آماده بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: ما در بوشهر به دنبال حرکت های نمایشی، افتتاح صوری و حرف زدن و عمل نکردن نیستیم چرا که مجموعه شهرداری مصمم به کار و تلاش و بازگرداندن اعتماد از دست رفته شهروندان هستند.

شهردار بوشهر گفت: با همه موانع و مشکلات موجود در مسیر خدمت به شهروندان همواره تلاش می شود تا کارها بر بستر قانون انجام شود.

حیدری تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه های عمرانی اجرای بدون قید و شرط پروژه ها وجود ندارد و برای پروژه هایی جزئی با اعتبار بیش از یک میلیارد ریال باید کار با برگزاری مناقصه انجام شود.

وی یادآور شد: برخی از مناقصه ها نیز به دلیل تورم و نوسان شدید قیمت ها در چندین مرحله به صورت پیاپی تکرار شده چرا که پیمانکاران در بیشتر موارد به دلیل افزایش قیمت‌ها در لحظات پایانی از حضور در مناقصه انصراف می دهند.

حیدری اظهار کرد: شهرداری بوشهر اکنون بین ۶۰ تا ۷۰ پروژه عمرانی در حال احداث دارد که عمده آنها تا خرداد سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: قیمت میوه و صیفی‌جات در بندر بوشهر بسیار بالا است که انتظار می‌رود با افتتاح میدان میوه و تره‌بار شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

وحید نیک روش افزود: میدان میوه و تره‌بار شهرداری بوشهر در تلاش است تا با ایجاد ارتباطی هدفمند بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قیمت میوه و تره‌بار را در این شهر کاهش دهد.